Web Analytics
Jump to content

rå gitarist...bare 12 år gammel.

Jonathan
 Share

Recommended Posts

• Replies 30
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

UNNSKYLD MEG MEN: HELVETE I SATAN FOR EN TEKNIKK ETTER BARE Å SPILT KNAPT 4 ÅR!!!!

Har han gjort annet enn å sitte inne å spille?

Hør på den Nylon Revolution!

Har nok tatt i en gitar før han her..

Men liker ikke helt musikken da..

Kan være enig der. En fantastisk god gitarist for meg er en gitarist som kan lage bra melodier å sanger.. Å shrede i de samme skalaene blir litt kjedelig etterhvert!

Litt off-topic, men:

Hvordan har de seg at hver eneste gang en gitarist har sinnsykt god teknikk, må noen si at han/hun ikke kan spille med "feel"? Jeg tror det ofte skyldes at det gir en en god unnskyldning for ikke å gå og øve litt selv. "Nei jeg bryr meg ikke om å spille fort og vanskelig og sånn. Bare umusikalsk tøv, hør nå bare hvor smakløst han der spiller." Les: "Jeg er flau til beinet over mine egne ferdigheter, og skulle gjerne ha hatt like god teknikk, var jeg ikke slik en lat faen."

Jeg antar Chopin, Lizt, Beethoven og Rachmaninoff bare kunne spille skalaer... Ikke mye "feel" der, nei... :roll:

Apropos, det virker som ingen vet hva en skala er lenger. Jeg så forleden dag at noen hadde link'et til Jarle Olsens side. Karen er mer enn kapabel teoretisk sett, kan back'e opp teknikken med godt voksne melodiske ferdigheter, likevel var stort sett fellesnevneren for tilbakemeldingene at han bare spilte skalaer. Jeg hørte mange Maj7-arpeggioer - smakfullt brukt, vel å merke - men ikke sjangs i Drøbak om han spilte konstant do-re-mi-fa-so-la-ti-do gjennom en drøye 6 minutters instrumental. Folk må bruke ørene litt før de åpner kjeften; det må jo ikke være en skala bare fordi det er kjapt... Jeg antar Holdsworth også bare spiller skalaer? :?

Ja ja, nok preik.

Om Johan Randén - han har sinnsvakt god teknikk, men det er musikaliteten som skiller ham fra resten av gitarbarnevidunderne. Han spiller ekstremt modent, som om han var godt oppi årene.

Låtene på skiva er forresten skrevet av Eklundh, så om du ikke liker sangene er ikke det guttungens skyld.

Joda, han var flink nok, han. 8)

Litt off-topic, men:

Hvordan har de seg at hver eneste gang en gitarist har sinnsykt god teknikk, må noen si at han/hun ikke kan spille med "feel"? Jeg tror det ofte skyldes at det gir en en god unnskyldning for ikke å gå og øve litt selv. "Nei jeg bryr meg ikke om å spille fort og vanskelig og sånn. Bare umusikalsk tøv, hør nå bare hvor smakløst han der spiller." Les: "Jeg er flau til beinet over mine egne ferdigheter, og skulle gjerne ha hatt like god teknikk, var jeg ikke slik en lat [sensurert]."

Jeg antar Chopin, Lizt, Beethoven og Rachmaninoff bare kunne spille skalaer... Ikke mye "feel" der, nei...  :roll:  

Apropos, det virker som ingen vet hva en skala er lenger. Jeg så forleden dag at noen hadde link'et til Jarle Olsens side. Karen er mer enn kapabel teoretisk sett, kan back'e opp teknikken med godt voksne melodiske ferdigheter, likevel var stort sett fellesnevneren for tilbakemeldingene at han bare spilte skalaer. Jeg hørte mange Maj7-arpeggioer - smakfullt brukt, vel å merke - men ikke sjangs i Drøbak om han spilte konstant do-re-mi-fa-so-la-ti-do gjennom en drøye 6 minutters instrumental. Folk må bruke ørene litt før de åpner kjeften; det må jo ikke være en skala bare fordi det er kjapt... Jeg antar Holdsworth også bare spiller skalaer?  :?  

Ja ja, nok preik.

Om Johan Randén - han har sinnsvakt god teknikk, men det er musikaliteten som skiller ham fra resten av gitarbarnevidunderne. Han spiller ekstremt modent, som om han var godt oppi årene.  

Låtene på skiva er forresten skrevet av Eklundh, så om du ikke liker sangene er ikke det guttungens skyld.

Bare sjalu fordi at du ikke klarer noe slikt.... :mrgreen: :mrgreen: