Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva er greia med Mac og musikkproduksjon?


Anbefalte innlegg

Så lenge minnet du kjøper til Mac'en din har riktige spesifikasjoner, så har det ikke en dritt å si om du handler det på Komplett, på Apple Store eller hos slakeren på hjørnet. Apple benytter akkurat samme minnebrikker fra de samme fabrikkene som resten av IT-verdenen. Matchet minne KAN være et poeng, men det innebærer å sette inn to identiske minnebrikker for å oppnå høyere hastighet til minnet, og har ikke noe med fabrikatet eller Apples velsignelse eller ei å gjøre.

Kjøp det billigste minnet du finner til din Mac, som har de riktige spesifikasjonene.

Endret av GummiTZ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det du skriver der, er ikke mindre yull enn det jeg skrev. Din påstand forutsetter at brukeren:

- skjønner at man kan få tak i samme minne billig et annet sted, og regner med a han/hun blir flådd for penger på Macsjappa.

- faktisk er klar over at det er samme minne, og klarer å stave seg gjennom alle forkortelsene som DDR, Latency og så videre for å finne rett minne

- klarer å åpne maskinen

- klarer å smekke brikkene på plass

Mange Mac- brukere klikker seg nok inn på macshopen og handler minne der.

Og da er da det er uanstendig, det at de forlanger så mye for minnet. Mye av samme greia gjelder Dell, som selger selve maskinen billig, og så har ublue priser på oppgraderingene. Akkurat like ille, har ikke noe med type maskin å gjøre.

Akkurat som du selv sier: Mange som kjøper fra f.eks Dell kjøper minne der også. Da vil jeg ikke si at "dyrt minne" er et argument rettet spesifikt mot mac?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du skriver der, er ikke mindre yull enn det jeg skrev. Din påstand forutsetter at brukeren:

- skjønner at man kan få tak i samme minne billig et annet sted, og regner med a han/hun blir flådd for penger på Macsjappa.

- faktisk er klar over at det er samme minne, og klarer å stave seg gjennom alle forkortelsene som DDR, Latency og så videre for å finne rett minne

- klarer å åpne maskinen

- klarer å smekke brikkene på plass

Mange Mac- brukere klikker seg nok inn på macshopen og handler minne der.

Og da er da det er uanstendig, det at de forlanger så mye for minnet. Mye av samme greia gjelder Dell, som selger selve maskinen billig, og så har ublue priser på oppgraderingene. Akkurat like ille, har ikke noe med type maskin å gjøre.

Dette med å sette inn minne står det om i bruksanvisningen til min macbook.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.