Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

G3 - Live In Denver


vwh

Anbefalte innlegg

Har nå akkurat fått G3 DVD'en i posten, og vil bare fortelle alle at den er svinbra!!!!

Jam sangene er så utrolig bra at jeg begynte å grine! Yngwie, Vai og Satch er en så utrolig kombinasjon, og trolig den råeste man kan få tak i..

Tro det jeg prøver å si er.. LØP OG KJØP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel jeg er IKKE enig. Yngwie er det verste som kunne skjedd den strålende comboen SatrianiVai. De to sistnevnte spiller alldeles herlig, nydelig, utmerket, og ikke minst fantastisk, og så plutselig kommer den feite middelmådige svensken inn og ødelegger HELE opplegget på en brutal, ekkel og svært vilgær måte. Helt forjævlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns spillinga til Herr Malmsteen gir en skikkelig energisprut til hele greia... du merker den herlig energien til gutta!

Malmsteen's arpeggio runs passer utmerket inn, og bryter litt med spillestilen til de andre to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at en sånn dårlig gitarist kan selge millioner av plater når ingen liker det han lager... Helt i orden at dere ikke liker det han spiller, men hvis dere har det minste forståelse for klassisk musikk fra barokken så burde dere ha vett nok til å skjønne at det ikke er mange andre måter å spille neoklassisk.

Malmsteen har valgt å spille noe han er god til, ingen spiller som han gjør. Kanskje flere burde hengt seg på den tanken, gjøre det de kan best - ikke prøve på mye annet.

Jeg liker ikke malmsteen, har en plate, men ingen fan overhodet. Likevel kan jeg godt se at han er en god gitarist. Ikke min stil, men fortsatt jævlig god på det han gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Euphor, du har rett.

Jeg elsker musikken til Malmsteen. Innenfor sjangeren neo-klassisk skal man spille slik som Yngwie. Med mye arpeggioer og "Firkantet spilling". Det er veldig tøft, synes jeg.

Jeg liker også Satriani og Vai. Jeg må skaffe meg den DVD'n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra sagt Euphor. Personlig liker jeg mye av det Yngwie gjør... ikke alt, men mye. Det klassiske er det ikke mange andre som gjør og den tunge beaten i hardrocken hans kombinert med lynkjappe soloer synes jeg passer godt sammen.

Helt greit for meg at folk ikke liker'n men synes de da kan beskrive hvorfor på en litt mer konstruktiv og musikalsk måte... eller la være og si noe i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig at jeg er enig med Nilsefix? Premier mottaes med takk.

Så over til noe helt annet. Jeg kan ikke se at noen påsto at Malmsteen er noe annet enn en god gitarist, klart det, mannen er kjempeflink til å spille fort.

Jeg har G3 live in Kansas City, ikke Denver, men jeg kan ikke tenke meg til at forskjellene skulle være voldsomme, uansett, her "synger" Malmsteen to Hendrix-låter, nemlig Red House og Vodoo Chile(slight return). Han husker ikke teksten, mumler og rauter ivei, og høres i det hele tatt ut som et forfyllet kokainvrak, noe han mest sannsynlig er,og det eneste imponerende med performancen hans på den skiva jeg har, er at han klarer å spille så jævla fort(om enn utrolig stygt) i sin alldeles altfor berusede tilstand.

Men klart han er en god gitarist. Han kan jo spille kjempefort. For ikke å snakke om at han kan spille sanger som Mozart og Bach lagde for helt andre instrumenter,og ikke nok med det, han lager sine egne sanger som høres nesten helt like ut. Kjempebra. Også så fint han klarer å formidle dette klassiske uttrykket. Utrolig. Han er jammen flink.

Du og jeg og dere alle sammen kunne gjort akkurat det samme som Malmsteen gjorde på den skiva, med tilstrekkelig øving, en tilstrekkelig dopskadet hjerne for å takle all skalaspillingen, og en tilstrekkelig evne til å ville fortsette med noe som ikke er annet enn fullstendig idiotisk. EN, kanskje ingen av oss brukerne på forumet kunne gjort det samme som SatrianiVai uansett mengde øving og dopmisbruk.

Jeg husker en diskusjon om hvorvidt musikere var kunstnere tidligere, og her er jeg tilbøyelig til å si at SatrianiVai virkelig er kunstnere, og Malmsteen er fyren som kommer dritings ramlende inn og kaster opp på de andres kunstverk. Den følelsen sitter jeg igjen med hvis jeg ikke klarer å stoppe plata i tide.

Dårlig lyd har han også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men klart han er en god gitarist. Han kan jo spille kjempefort. For ikke å snakke om at han kan spille sanger som Mozart og Bach lagde for helt andre instrumenter,og ikke nok med det, han lager sine egne sanger som høres nesten helt like ut. Kjempebra. Også så fint han klarer å formidle dette klassiske uttrykket. Utrolig. Han er jammen flink.

Enig.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du og jeg og dere alle sammen kunne gjort akkurat det samme som Malmsteen

Det er fritt frem for å legge frem bevis for dine tanker. Jeg kan betale billetten din til USA, så får vi se hvordan du klarer deg. :D

EN, kanskje ingen av oss brukerne på forumet kunne gjort det samme som SatrianiVai uansett mengde øving.

Meget mulig, men likefullt, sikker?

Jeg husker en diskusjon om hvorvidt musikere var kunstnere tidligere, og her er jeg tilbøyelig til å si at SatrianiVai virkelig er kunstnere, og Malmsteen er fyren som kommer dritings ramlende inn og kaster opp på de andres kunstverk.

Dette tyder sterkt på at du ikke har forstått hva klassisk betyr i neoklassisk. Hvilket grunnlag har du som gjør deg kyndig til å dele ut "kunstner" stempel?

Hvor mange Malmsteen plater har du lyttet til? Hvor mange Vai plater? Og Satriani?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.