Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Eg vil ha bassgitar!


Floydian

Anbefalte innlegg

Ja, det har seg slik at eg driv og spelar inn litt musikk av og til. Fram til no har eg berre brukt keyboardet mitt til å få fram basslydar på desse opptaka, men det held sjølvsagt ikkje mål. Derfor lurte eg litt på å gå til innkjøp av ein bassgitar, og har nokre spørsmål i samband med det:

1. Kva prisklasse må eg opp i for å få ein heilt brukbar bass? Treng ikkje vere noko gode greier, berre lyden er OK.

2. Forslag?

Takk for hjelpa på førehand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Squier Vintage Modified Jazzbass, gjerne brukt, er nok noe av det rimeligste du kan finne som også faktisk er overraskende bra. Nye koster de vel rett i underkant av 3 tusen her i Norge hvis ikke jeg tar helt feil. Har du litt tålmodighet og vil du ha en skikkelig knallgod bass, lar det seg gjøre å skaffe en brukt G&L Tribute L2000 fra statene for under 4 tusen inkludert moms og frakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nominerer G&L L-2000 Tribute.. Det er veldig mye bass for pengene + at den er veldig allsidig... Vil tenke meg at du får den ny til Norge for ca. 4000-5000 ( i beregna toll, frakt og mva)

De finnes i fargene :

-Sunburst

-Blueburst

-Black

-Natural

TribL2000.jpg

Endret av AcG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtter OLP. Desidert beste bassen jeg har spilt på til under 3000kr :)

Edit: OLP MM2 that is (Evt MM3 om du vil ha 5-strenger, evt MM22 eller MM32 om du vil ha 2 humbuckere i stedet for én, men de koster jo også noe mer, uten at jeg vet helt nøyaktig hvor mye. Men MM2'n er knall!)

Endret av Duckling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du husker og bytte strenger med ein gang og du har litt erfaring med justering av strenger og trussrod vil eg egentlig tru at det meste duger til ditt bruk. For eksempel ein morgan jazz-kopi med nye strenger og kanskje litt justeringer for spillbarheten sin del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thunder Fingers

Har en fullt brukbar en med god lyd jeg skal selge, ser Henrik linker til den. Den er satt opp skikkelig og kommer til å komme med nye strenger (Med mindre kjøper ønsker å sette de på sjøl)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Squier vintage, Yamaha bb, Cort, Olp (ute av produksjon?).... Enig at det meste burde holde hvis du bare skal spille litt på si. Bytt gjerne strenger med en gang:)

Når dere sier at han burde bytte strenger med engang, er det fordi de strengene som man får med, er av dårlig kvalitet?

Regner med at dette er tilfelle, men var usikker, må få det bekrefta :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.