Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bassforumets altmulig-chat!


Mytola

Anbefalte innlegg

Har vel egentlig ikke noe "gullutstyr", men har en 1974 ibanez jazzbass jeg ikke selger. Det er vel mer fordi jeg har eid den hele tiden, enn at det er verdens beste bass.

De har en ganske lik bass på ungdomsskolen jeg er innom av og til i forbindelse med jobb. Ser omtrent lik ut, og omtrent samme årsmodell. Må være ganske solide greier siden den har overlevd på en ungdomsskole så lenge uten noe større reparasjoner. Faktisk ganske god og spille på og. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veit ikke stort om bass og teknikk osv, men mente da vel at John Myung spilte rimelig teknisk?

Tja, på mye så ligger han bare på grunntonen, og gjør han ikke det så følger han somregel gitaren rimelig slavisk, ikke noe som gjør at han skiller seg ut med mindre han har en melodi som i introen på The Glass Prison.

Sverre, Jeg vet ikke om det er et kompliment.. sånn egentlig. Bernt er uansett bedre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en Onetrick bass.. Da kan du like godt GASe etter en Yamaha Attitude LTD, så får du litt flere muligheter samt den lyden.

Jeg vet det, men det er noe ved utseende som appelerer til meg før øyeblikket.

Er egentlig ikke noe særlig glad i Gibson-basser. (Spesielt T-bird. Dårlig design)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thunderbirden er jo raff da! Neckdive har null å si, vertfall for meg, for jeg låser ofte håndbaken mot kroppen når jeg spiller, så bassen er låst i den posisjonen uansett.. Kongetone og, Vertfall på The Who's Quadrophenia! Og skal innrømme det at en EB-0 frister litt her og, men den hadde nok ikke blitt brukt, Men steike for en lowend i de bassene der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker utseende på Thinderbirden, men neckdive for meg er et stort problem. Elsker lyden på Quadrophenia, though.

Jeg er ikke god på betegnelsene til Gibson, men den modellen jeg har sett på er den med to pickupper, så er litt mer allsidig en den med bare mudbucker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.