Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bassforumets altmulig-chat!


Mytola

Anbefalte innlegg

Hmm.. Tja, ser for meg at en Rickenbacker hadde funket fett i de 2 situasjonene der, er jo en klassiker i begge sjangre egentlig. Men tror og en P/J bass kunne fått rette tonen, Tenk Fender Stu Hamm Urge II bassen.

Jeg har funnet ut at jeg ikke skal anbefale basser jeg ikke trivest på selv, så derfor nevner jeg ikke G&L L2000 bassen, Fantastisk bass med masse gode lyder, men den er absolutt ikke min ting (Tok meg bare 3 stykker å finne det ut :P) Men er mulig den kunne funket for deg.

Eller så er jo Stingray et meget godt alternativ, Har sett den med en del bluesband, samt går du på "Aqualung" albumet til Jethro Tull, så er det det som blir brukt der.

Men ellers, ja, som nevnt: Yamaha Attitude LTD og en OD pedal, så har du fikset prog rocken, og så har du buckeren for ultra lowend EB-0 type bluesy lyd.

Endret av Thunder Fingers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke penger nok til Urge, Attitude eller Rick dessverre.

Hadde jeg hatt ti, elleve tusen hadde jeg kjøpt ricken som ligger på The Low End med en gang.

L2000-bassen har jeg tenkt på, men har du noen flere?

Takk for hjelp, trenger litt input før jeg bestemmer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok en grei ide det. :)

Men jazz bassen/L2000 er nok det nermeste du kommer noe som kjører begge sjangere. Ideelt ville jeg sagt P bass og Rickenbacker, lydmessig. Men jeg hadde aldri klart å trivest på en Rickenbacker selv grunnet bindingen.

Ettersom jeg har begynt å sverge ene og alene til Fender igjen så hadde vel mitt ideele setup vært:

Blues: Fender Precision med Flatwound.

Prog rock: Fender Jazz Bass med Roundwound.

Endret av Thunder Fingers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.