Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva er din personlige oppfatning om Chet atkins?


Jøgleren

Anbefalte innlegg

Jeg så litt på forskjellige gitarister på youtube for en stund siden. Da oppdaget jeg Chet atkins. Ut i fra det han gjør kan jeg ikke forstå at jeg ikke har hørt om han før. Han spiller gitar på en vanvittig arrogant og følsom måte som bare er til å beundre. Jeg lurer på hvor mange akkorder han kan;) Jeg tror nok at Chet atkins er en av dem beste på sitt område. Uten tvil! Jeg poster her et par linker som er verdt å ta en titt på:

http://www.youtube.com/watch?v=i3T4Pu0picI

yakety axe ....legg merke til det lure smilet til Chet..Er mye vanskligere enn det ser ut til;)

vakker ballade

http://www.youtube.com/watch?v=GrJy9lBgOQg...ted&search=

mark knophler og chet atkins i et fantastisk samspill (imagine)

http://www.youtube.com/watch?v=DdxOZkvf5vE

fantastisk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chet Atkins = legende. Han var herlig. Øystein Sunde har hørt mye på han (bombe..). Jeg óg hører mye på han, selv om jeg ikke helt fikser stilen :P Uansett digger jeg Chet Atkins. Spesielt de tidligere greiene hans, sjøl om det "nyere" er fint det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy Emmanuel har også Chet Atkins som et forbilde. Innenfor fingerpicking er Atkins en legende, naturligvis. Men om du ikke er inne i den typen gitarspill er han nok lett å gå forbi. På Hr. Nilsen spilte forresten Emmanuel også en versjon av «Imagine», kanskje Knopfler/Atkins var inspirasjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chet atkins er en mann jeg har stor respekt for. Når jeg selv forsøker å spille Yakety axe merker jeg hvor utrolig stor forskjell det er på bittesmå gitarister (som meg) og de virkelig store.

Og svaret på hvor mange akkorder han kan er selvfølgelig: alle. Alle skikkelige musikere bygger og analyserer akkorder ut fra skalaer, og derfor er det ingen sak å kunne de akkordene man selv vil. :) Fine filmer. Bra funnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chet atkins er en mann jeg har stor respekt for. Når jeg selv forsøker å spille Yakety axe merker jeg hvor utrolig stor forskjell det er på bittesmå gitarister (som meg) og de virkelig store.

Og svaret på hvor mange akkorder han kan er selvfølgelig: alle. Alle skikkelige musikere bygger og analyserer akkorder ut fra skalaer, og derfor er det ingen sak å kunne de akkordene man selv vil. :) Fine filmer. Bra funnet.

Ja, det er viktig at de store som Chet atkins også får sin influense på dette forumet;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.