Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson les paul standard faded


Kaja

Anbefalte innlegg

Ser at de fleste musikkbutikker kjører tilbud på Gibson les paul standard faded for tida til rundt 9000 kr. (eksempelvis sound1.no). Lurer litt på hva folk tenker om disse gitarene. Er de av samme kvalitet som øvrige til adskillig flere tusenlapper, eller er det en forskjell i treverket/pickups som er av stor betydning for lyden? Lakken veit jeg er annerledes, men det er overhodet ikke noe som betyr noe for meg.

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at de fleste musikkbutikker kjører tilbud på Gibson les paul standard faded for tida til rundt 9000 kr. (eksempelvis sound1.no). Lurer litt på hva folk tenker om disse gitarene. Er de av samme kvalitet som øvrige til adskillig flere tusenlapper, eller er det en forskjell i treverket/pickups som er av stor betydning for lyden? Lakken veit jeg er annerledes, men det er overhodet ikke noe som betyr noe for meg.

Takker for alle svar.

Det du sier nå stemmer vel ikke helt. Sound1 tilbyr LP Studio for 9k, ikke LP standard.

Nå har jeg ikke lest detaljene i annonsen, men vil tro det er samme pu, og treverk som i den lakkerte studioen.

Uten lakk blir det såklart en annen lyd, om det er til det postive eller negative har jeg ikke fått testet.

Etter min mening skal en LP ha lakk, men det er jo opp til deg. Er forsåvidt heller ikke no vanvittig tilbud, da man får en studio for litt over 10k.

Endret av leo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at de fleste musikkbutikker kjører tilbud på Gibson les paul standard faded for tida til rundt 9000 kr. (eksempelvis sound1.no). Lurer litt på hva folk tenker om disse gitarene. Er de av samme kvalitet som øvrige til adskillig flere tusenlapper, eller er det en forskjell i treverket/pickups som er av stor betydning for lyden? Lakken veit jeg er annerledes, men det er overhodet ikke noe som betyr noe for meg.

Takker for alle svar.

Det du sier nå stemmer vel ikke helt. Sound1 tilbyr LP Studio for 9k, ikke LP standard.

Nå har jeg ikke lest detaljene i annonsen, men vil tro det er samme pu, og treverk som i den lakkerte studioen.

Uten lakk blir det såklart en annen lyd, om det er til det postive eller negative har jeg ikke fått testet.

Etter min mening skal en LP ha lakk, men det er jo opp til deg. Er forsåvidt heller ikke no vanvittig tilbud, da man får en studio for litt over 10k.

Leo her har helt rett ...

standard faded selges /bli solgt noen plasser for ca 13 tusen.dette er veldig billig

denne gitaren har listepris ca 23 ooo til vanlig.

grunnen til prisen kan tenkes er utgående modell eller ikke den sukseen som gibson håpa på.

men skulle det være denne du mente så anbefales den på det sterkeste.

eneste forskjell fra en vanlig er finish på lakken,noe som faktisk gjør denne tøffere..

derimot er det studioen du mener så vet jeg ikke forskjellen..

utenom innlegg i gripebrett,mulige forskjellige tresorter ,ingen "binding rundt kropp og hals

så er en studio en nedstrippa standard..

åja det glemte jeg studio har ikke burstbucker mikker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at de fleste musikkbutikker kjører tilbud på Gibson les paul standard faded for tida til rundt 9000 kr. (eksempelvis sound1.no). Lurer litt på hva folk tenker om disse gitarene. Er de av samme kvalitet som øvrige til adskillig flere tusenlapper, eller er det en forskjell i treverket/pickups som er av stor betydning for lyden? Lakken veit jeg er annerledes, men det er overhodet ikke noe som betyr noe for meg.

Takker for alle svar.

Det du sier nå stemmer vel ikke helt. Sound1 tilbyr LP Studio for 9k, ikke LP standard.

Nå har jeg ikke lest detaljene i annonsen, men vil tro det er samme pu, og treverk som i den lakkerte studioen.

Uten lakk blir det såklart en annen lyd, om det er til det postive eller negative har jeg ikke fått testet.

Etter min mening skal en LP ha lakk, men det er jo opp til deg. Er forsåvidt heller ikke no vanvittig tilbud, da man får en studio for litt over 10k.

Leo her har helt rett ...

standard faded selges /bli solgt noen plasser for ca 13 tusen.dette er veldig billig

denne gitaren har listepris ca 23 ooo til vanlig.

grunnen til prisen kan tenkes er utgående modell eller ikke den sukseen som gibson håpa på.

men skulle det være denne du mente så anbefales den på det sterkeste.

eneste forskjell fra en vanlig er finish på lakken,noe som faktisk gjør denne tøffere..

derimot er det studioen du mener så vet jeg ikke forskjellen..

utenom innlegg i gripebrett,mulige forskjellige tresorter ,ingen "binding rundt kropp og hals

så er en studio en nedstrippa standard..

åja det glemte jeg studio har ikke burstbucker mikker..

Les Paul Studio har samme mikker som SG standard bl.a, altså 490R og 498T, mens standard som du riktig påpeker, har burstbucker pro mikker. Personlig foretrekker jeg 490R og 498T fremfor burstbucker, men dette er jo smak og behag såklart. Studion er egentlig en ganske "merkelig" model, fordi den er like dyr som SG standard, men har ikke like bra treverk, og like bra lakk og finnish som SG'n. Synes klangen i SG'n er en anelse bedre også. Men klart er du et Les Paul menneske, og liker de mikkene der, så er den jo kurrant den.

Jeg også ville nok tippet som deg og sagt at grunnen til at prisene dumpes på Standard Faded er nok fordi modellen er på vei ut, og fordi den ikke var noen suksess. Tror folk forbinner faded først og fremst med billigere Gibson gitarer, og mange synes nok at faded modeller er litt, hva skal jeg si, mulig jeg tråkker i salaten nå men, tror mange rett og slett synes de virker litt kjipe med den matte looken. Og når listeprisen på en Standard Faded har vært mellom 18-25 000 så vil nok folk flest ha en klarere skarpere finnish. Men klangen i en Standard Faded er det nok ingenting å si noe på, så viss du kan leve med den finnishen som er på den, så er det helt sikkert et kjempegodt kjøp!

Endret av Danny Distortion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.