Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Rare effekter


Erling

Anbefalte innlegg

Det er tremolo på gitaren i Nancy Sinatras My Baby Shot me Down. Den sangen er helt på starten av Kill Bill.

Før soloen på Muses Thoughts of a dying Atheist er det en liten bit med flanger. Phaser vet jeg ikke helt, men jeg har hørt det.

Endret av Øyvind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du lurer litt på hvordan de effektene høres ut så kan du skjekke ut HIM - For You, der brukes det tremelo på gitarriffet nesten gjennom hele låten. Når det gjelder flanger så kan du skjekke ut Lenny Krawitz - Are You Gone Go My Way, det er den jetmotorslyden på gitarriffet. Når det kommer til Phaser så kommer jeg ikke på en låt som klart gir deg et bilde av denne effekten, men skjekker du ut reggea så minner den mye om den staccato rytmelyden i gitarlyden der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et godt tremoloeksempel er jo introen på den green day sangen det var reklame for på tv for noen uker/måneder siden:PVet desverre ikke hva den heter

Green Day og U2's "The saints are coming" kanskje?

ellers er det også en eller annen effekt på starten av Boulevard of Broken Dreams av Green Day. På pedalen min heter det "Textrem". Noen som kan fortelle meg hva det er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.