Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Triaxis:)


kray

Anbefalte innlegg

fin den, ganske allsidig(mange forskjellige lyder, midi, you know)

MEN

jeg liker Mesa Quad preampen bedre. mer organisk gain, mer volum, koster halvparten av det Triaxisen gjør.. Triaxisen låter litt død i forhold til Quad'n... men så er jo jeg Mesa Mk fanboy også da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tri + 2:90 er ett veldig alsidig oppsett. Kan jo ha så mange presets du bare vil. Litt lite forskjell mellom LD1 grønn og gul, samt LD2 grønn og gul.

LD1 er også litt skuffende da mann skulle forvente seg en rectoish lyd. Det har den ikke så mye av. Har hatt både ver 1.0 og 2.0 eller 2.1

Clean kanalene er utrolig vellåtende.

Jeg endte opp med å bare bruke ld2 grønn og gul, samt begge cleankanalene. De andre hadde jeg ikke bruk for. Så personlig hadde jeg heller kjøpt quad+2:90 eller studio +2:90 (Ja jeg digger 2:90`n. Fantastisk bra sluttrinn)

Og heller brukt pengene jeg sparte på ett fett 4x12 cab :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hører at studioen har den beste sololyden mesa/boogie har å by på.. så det lover jo godt da.

Gnome eier vell en studio, så han kan sikkert komme med noen innspill om den :)

Har han ikke solgt den? Ampen var forresten min foer. Det er noen smaa forskjeller i kretsene mellom de to ampene (altsaa Quad og Studio) saavidt jeg husker, men det kan en sjekke ut paa nett. Begge laater bra, men Studio-preampen er mer en en-triks-ponni, fordi vrengkanalen baserer seg paa cleankanalen. Du kan derfor ende opp med aa slite med aa finne et oppsett som gir deg best mulig lyd til begge deler, men naa er jo ampen ment for studiobruk, og da har en tid til aa skru seg fram til noe som fungerer.

Jeg digger baade clean- og vrenglyden i Studio Preampen, det er bare synd den ikke kunne gjoere begge ting for meg paa samme tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt Triaxis/2:90 oppsettet.

Du skal være veldig glad i å skru, og vite hva du er ute etter hvis du kjøper en Triaxis!

Parametrene er veldig, hva skal jeg si...interaktive.

Er langt fra å skru på en gjennomsnitts topp eller preamp.

Skifta etterhvert til CAA 3+SE som jeg synes er bedre til "alt" i forhold til Triaxisen.

2:90 sluttrinnet med de rette røra er veldig bra, bare synd det krevde en del service.

Har sånn sett bedre erfaring med noen av de eldre sluttrinna til Mesa.

Enig i at Quad/Studio låter langt mer organisk (..og finere ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hører at studioen har den beste sololyden mesa/boogie har å by på.. så det lover jo godt da.

Gnome eier vell en studio, så han kan sikkert komme med noen innspill om den :)

Har han ikke solgt den? Ampen var forresten min foer. Det er noen smaa forskjeller i kretsene mellom de to ampene (altsaa Quad og Studio) saavidt jeg husker, men det kan en sjekke ut paa nett. Begge laater bra, men Studio-preampen er mer en en-triks-ponni, fordi vrengkanalen baserer seg paa cleankanalen. Du kan derfor ende opp med aa slite med aa finne et oppsett som gir deg best mulig lyd til begge deler, men naa er jo ampen ment for studiobruk, og da har en tid til aa skru seg fram til noe som fungerer.

Jeg digger baade clean- og vrenglyden i Studio Preampen, det er bare synd den ikke kunne gjoere begge ting for meg paa samme tid.

Meningen for min del er å bruke den her hjemme i et hjemmestudio jeg etterhvert skal bygge..

Så hvis den har bra lyd på både clean og vreng bare man må ha forskjellige instillinger så er ikke det så veldig farlig :)

Hvordan er den lydmessig forskjellig fra Quad og Triaxis?

Hva ligger den på ny og hvor mye sånn ca går den for brukt?

Endret av El Anders
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Triaxisen ligger vel på rundt 20 ny og halvparten brukt. Er jo bare å søke litt rundt det. Har de fikset glitchen som var i v1? Har jo uansett endel preamper jeg ville ha valgt over Triaxisen.

Cae 3+se, Soldano X88r, Bogner Fish, Groove Tubes Trio, Engl E570 eller E580, få noen til å bygge en med din specs i etc...

Om du kun skal ha den i studio så kan jo kanskje Mesa sin Rectifier preamp være noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meningen for min del er å bruke den her hjemme i et hjemmestudio jeg etterhvert skal bygge..

Så hvis den har bra lyd på både clean og vreng bare man må ha forskjellige instillinger så er ikke det så veldig farlig :)

Ja, til slik bruk fungerer den fint. I manualen er det også mulighet for å skrive ned innstillingene, så kan du jo bare slå opp der og justere når du trenger det. Hvis ampen ikke har manual kan du hente den ned fra Boogies websider.

Hvordan er den lydmessig forskjellig fra Quad og Triaxis?

Jeg har ikke spilt nok på noen av dem til å si noe konkluderende om den saken. De låtene jeg har hørt hvor det er brukt en Triaxis, blant annet da Eivind Aarseth spilte på en, så virker cleanlyden å være omtrent den samme, mens vrenglyden låter noe mer klassisk Boogie i Studio Preampen, men det kan også selvfølgelig ha noe med innstillinger å gjøre. Quad'en har jeg bare spilt på i få minutter i en butikk.

Som acron påpeker, om du vurderer deg en Triaxis er det verdt å også vurdere andre preamper, da prisnivået nok kommer til å være såpass høyt at tilbudet av kvalitetsamper er stort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meningen for min del er å bruke den her hjemme i et hjemmestudio jeg etterhvert skal bygge..

Så hvis den har bra lyd på både clean og vreng bare man må ha forskjellige instillinger så er ikke det så veldig farlig :)

Ja, til slik bruk fungerer den fint. I manualen er det også mulighet for å skrive ned innstillingene, så kan du jo bare slå opp der og justere når du trenger det. Hvis ampen ikke har manual kan du hente den ned fra Boogies websider.

Hvordan er den lydmessig forskjellig fra Quad og Triaxis?

Jeg har ikke spilt nok på noen av dem til å si noe konkluderende om den saken. De låtene jeg har hørt hvor det er brukt en Triaxis, blant annet da Eivind Aarseth spilte på en, så virker cleanlyden å være omtrent den samme, mens vrenglyden låter noe mer klassisk Boogie i Studio Preampen, men det kan også selvfølgelig ha noe med innstillinger å gjøre. Quad'en har jeg bare spilt på i få minutter i en butikk.

Som acron påpeker, om du vurderer deg en Triaxis er det verdt å også vurdere andre preamper, da prisnivået nok kommer til å være såpass høyt at tilbudet av kvalitetsamper er stort.

Vell jeg har snakket med en kompis som anbefaler triaxisen over studioen for han har aldri klart å få skrudd skikkelig lyd med studioen! Og jeg er på utkikk etter en dream theater sound, litt sånn Scenes From A Memory lyd! Men en triaxis brukt ligger vell på rundt 8 t?

Noen forslag til andre preamper jegkan bruke hjemme i studio?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vell jeg har snakket med en kompis som anbefaler triaxisen over studioen for han har aldri klart å få skrudd skikkelig lyd med studioen!

Er det du eller kompisen din som skal ha amp?

Noen forslag til andre preamper jegkan bruke hjemme i studio?

Det kommer helt an på hva du jakter på av lyd, det. Om «Scenes from a memory» er idealet vil jeg påstå at Studio preampen fett kan fikse det gitt riktig poweramp og kabinett, men nå er jeg ingen stor DT-fan. Bortsett fra de ampene vi har nevnt så langt er det vel bare Formula-preampen som står igjen, men den har jeg aldri prøvd, så jeg vet ikke hvordan den låter.

På markedet ellers er det mye å få tak i, men ikke dermed sagt at det låter som du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men han mente at triaxisen låt mest DT!

Jeg skal ikke ha power amp og kabinett, den skal kjøres inn i et lydkort slik at jeg kan få spilt inn med skikkelig lyd hjemme her :)

Han mente at triaxisen låt veldig når DT lyd

Jeg ville ikke vurdert triaxisen til direkte innspilling. Record utgangen høres ikke bra ut. Da bør du i såfall bruke vanlig signal inn i en kvalitets cab sim, for den i triaxisen er ikke god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.