Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan skal jeg bli med?


Erling

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et lite problem. Jeg spiller gitar men har ikke band. Det er et band på trinnet som jeg gjerne skulle vært med i. Men de har to gitarister, jeg har hørt 2 gitaristen spille og jeg er mye bedre enn han. Det er jeg også fått høre fra andre medlemmer av bandet. Men her kommer problemet: "Sjefen" i bandet er solo gitarist og er beste venn med andre gitaristen.

Jeg kjenner ikke "sjefen" i bandet noe godt, jeg er god venn med noen av de andre gitaristene. Hva skal jeg gjøre. Jeg kan jo ikke bare spørre om jeg kan bli med i bandet fordi jeg er bedre enn den ene gitaristen. Jeg føler at de må spørre meg om å bli med... hva er deres erfaringer, blir man spurt eller skal man spørre selv?

ps. jeg er ganske sjenert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ziggy Stardust

Med tanke på at det bandet du vil inn i sansynligvis har det som trengs, og de er gode venner blir det ikke bare bare å splitte de opp pga du VIL inn.

Finn deg et nytt band.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri blitt med i et band som var villig til å sparke ut noen annen fordi jeg var bedre. Det ville jo da bety at om det kom en som var enda bedre enn meg igjen så ville de sikkert sparke meg óg, og det er jo ikke ønskelig. Såeh..

Du kan jo spør om de trenger/kan prøve med 3 gitarister, ellers får du bare vente til de evt mister noen og spør deg, eller du finner noen andre =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 gitarister er barskt. Kan bli råkult.

vet, mange band mikser over en/flere ekstragitarer når de spiller inn en låt, og når de spiller live må de enten spille uten ekstra-gitaren, ellers så må de leie en gitarist, men med 3 offisielle gitarister på scenen kan det bli veldig fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje jeg hadde vurdert å samla sammen folk til ditt eget band... Er det vanskelig å finne gode folk, så vurder å få med deg en som greier å holde takta jevnt. Han behøver ikke være god på trommesolo eller liknende, bare holde jevn takt. Da er dere plutselig i gang raskere enn du hadde trodd ;) Rett og slett anbefaler jeg deg å få med folk som har stor lyst til å få til noe. (Alle kan ikke være på ditt nivå i starten, men dere vil garantert lære mye av hverandre på sikt.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Siste aktive tråder

    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
    • Hvor kjøper folk Elixir gitarstrenger i disse dager? 
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.