Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøp av nytt "utstyr"


KlabbHaugen

Anbefalte innlegg

Jeg synes definitivt gitar er mye viktigere enn forsterker. Gitaren er jo tross alt der lyden originalt kommer fra, og det er den du holder i henda og spiller på. Uansett så er dritt inn = dritt ut. Dårlig gitar gjennom god amp høres fortsatt ikke bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Er det bare meg som synes at forsterker er viktigere enn gitar? Kjøp enn skikkelig forsterker først! Å ha en rå gitar er unødvendig om du kjører den inn i en dårlig/middels forsterker !

Sier ikke at gitaren ikke er viktig, men det er lettere å få en middels/dårlig gitar til å høres bra ut gjennom en god amp, enn å få en god gitar til å høres bra ut gjennom en dårlig amp.

Squier + eldre Marshall stack

eller

Gibson Custom + Marshall MG15 ?

Tullprat. Gitaren er viktigst, selv om man kanskje kan få en god nok lyd med en dårligere gåtar og en bedre forsterker også.

Mytola sa det veldig fint:

Uansett så er dritt inn = dritt ut.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes definitivt gitar er mye viktigere enn forsterker. Gitaren er jo tross alt der lyden originalt kommer fra, og det er den du holder i henda og spiller på. Uansett så er dritt inn = dritt ut. Dårlig gitar gjennom god amp høres fortsatt ikke bra ut.

Ja, men en god forsterker dekker over mye av det. Lyden starter i gitaren ja, men er jo forsterkeren som former hele lyden. En dårlig gitar inn i en god forsterker vil ikke bli rått, er ikke det jeg mener men det vil bli MYE bedre enn en knall gitar inn i en dårlig amp.

Nye mikrofoner er også en billig oppgradering av gitar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes definitivt gitar er mye viktigere enn forsterker. Gitaren er jo tross alt der lyden originalt kommer fra, og det er den du holder i henda og spiller på. Uansett så er dritt inn = dritt ut. Dårlig gitar gjennom god amp høres fortsatt ikke bra ut.

Det der er bare bullshit. Hvis fyren skal kjøpe seg EMG-mikker så er han sikra lyden uansett. Og da er det mye bedre å kjøpe seg en knall amp. Er ikke noe vits i å kjøpe seg toppspiker hvis hammeren er lagd av plastikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kanskje bare meg da :P Jeg ville hvertfall heller brukt den billige RG'n min å Jubilee'n enn Les Paul'en og den gamle Envoyen min.

Men uansett, for 20k bør han få bra gitar og forsterker.. mener bare at han ikke bør bruke 18k på gitar, og så ha 2k igjen til forsterker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har testet forsterkeren veldig mye, og det er den beste jeg har vært borti.

:lol: Håper du ikke har vært borti mye.... For den ampen er noe av d verste jeg har prøvd...

Men seriøst. Hvis du sier litt om musikken du spiller og slikt kan vi jo komme opp med noen forslag på gitar og amp og sånn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men den 100watts Fender forsterkeren syns jeg er konge, seriøst. Jeg elsker den forsterkeren. Skal spørre fintfint de på tre45 i tr.heim neste helg om jeg får teste en KH-602 på en slik Fender amp.

hvorfor heller ikke sjekke på kick musikk,etter en esp

når du allikevel har tenkt å svi av så mye på gitar...

esp over ltd etter min mening.kan på det stekeste anbefale m ll..

den koster ca det samme som 602 hos sound1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første jeg skulle til å gjøre var å fraråde deg den fender-ampen :P Har den selv, men vrengkanalen suger big time IMO. Jeg er strålende fornøyd, men kjører effektbokser inn i clean-kanalen. Men om du har prøvd og er så strålende fornøyd med den amp'en så er det jo bare å fyre løs. Det er tross alt din mening som teller, og ikke hva alle andre synes =)

Gitaren har jeg ikke prøvd, men har prøvd modellen under (KH-202), og med unntak av at den hadde EMG synes jeg det var en knall gitar, så 602'n er sikkert heller ikke noe dumt valg, selv om jeg vil anbefale deg å bare prøve så mye som mulig om du først skal inn til tre45 neste helg, og finne det du liker aller best. Dumt å svi av 20k på noe som kanskje ikke er helt hva du er ute etter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes definitivt gitar er mye viktigere enn forsterker. Gitaren er jo tross alt der lyden originalt kommer fra, og det er den du holder i henda og spiller på. Uansett så er dritt inn = dritt ut. Dårlig gitar gjennom god amp høres fortsatt ikke bra ut.

Ja, men en god forsterker dekker over mye av det. Lyden starter i gitaren ja, men er jo forsterkeren som former hele lyden. En dårlig gitar inn i en god forsterker vil ikke bli rått, er ikke det jeg mener men det vil bli MYE bedre enn en knall gitar inn i en dårlig amp.

Nye mikrofoner er også en billig oppgradering av gitar..

Tror det er mye sant i det du sier her. Særlig når trådstarter har nok penger til å unngå de aller billigste gitarene og få en skikkelig forsterker. Særlig ved bruktkjøp. Her er forresten en liten snutt skrevet av Ken Fisher (han som lagde Trainwreck-ampene) om emnet:

http://www.ultimateguitargear.com/kens_column.htm

Gitaren må selvfølgelig være god å spille på også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.