Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jeg leker produsent


hkh

Anbefalte innlegg

Tja, akkurat det plager ikke meg.

Vi skal uansett ta opp vokalen på nytt i morgen, det er litt for mye bakgrunnsstøy på det opptaket.

Brukte forresten popfilter.

Hva med instrumentering og arrangement?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte dette svært godt, men sibilantene er tidvis i overkant skarpe på stereoanlegget her, nesten litt skjærende til tider (nå skal det sies at dette er et anlegg som avslører mye slurv også på hauger av kommersielle innspillinger ...).

Jeg er mildt sagt ingen ekspert, men tror sangen fort kan bli litt tung om for mye instrumenter og dill blir lagt til, synes den gjør seg slik den er nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som slår meg ved første lytt er vokalen.

Den er for høy og "sss"-ete, synes jeg. Den drukner bl.a gitaren litt.

Og bakgrunnsstøyen. Siden du skal ta opp vokalen på nytt, kan du kanskje tenke litt på hvor du tar den opp. Rommet har sitt og si det og.

Ellers synes jeg det ligger litt for mye i mellomtoneregisteret, og litt for lite i bassregisteret.

På 01:46 kom det en eller annen susing som jeg ikke synes passet inn.

Ang. koringen var det fint, du kunne kanskje ha kuttet bort noen steder, som på første "dear mr. Kidnapper"-linja.

Klangbruken din er fin, synes jeg. :)

Tror ikke det er noen flere instrumenter du kan legge til som vil føre noe mer til sangen. Kanskje du kan programmere inn noen strykerinstrumenter?

Hva slags ustyr er brukt her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pirking: nevnte sssssing og småtteri. litt vel rund lyd i vokalen i det hele syns jeg.

men likterre. trur du det kunne vært aktuelt å ta opp vokal med'a til et lite prosjekt jeg har? er på utkikk etter noen som kan gjøre den typen vokal på en tradjazzversjon av phobophile (cryptopsy).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for kommentarer og innspill!

Jeg vurderer en cello, kunne det vært kult?

anngående tingen @ 1.46, så tror jeg det er litt sloppy kassegitar fra mari sin side, men jeg kan sikkert få fjernet det.

Mesteparten av vokalen kommer sikkert til å bli tatt opp igjen på nytt i morgen, men jeg skal se hva jeg får gjort med sss-er og slikt.

Hvordan liker dere perkursjonen på 2. refreng?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kassegitaren eller elgitaren?

Kan jo også svare Tarin anngående hva slags utstyr som er brukt:

-PC med nuendo

-M-audio delta 66 lydkort

-Presonus blue tubes DP preamp

-Adk model s hamburg edition mic

-m-audio radium 61 midi-keyboard

-crate vtx 200s amp

-Ibanes prestige el-gitar

-Mari sin kassegitar

-pop-filter

-Ms 20 - plugin (svoshelyder)

-Plugsound global for vibrafon-lyd

-Ultrafunk og ohmboyz plugins

-Div samples fra M-audio sin one big world-cd og sony media software sin sound effekts series 6-cd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Enig i at det generelt er litt i overkant med mellomtone på soundet. Men på den annen side: Mykheten passer bra...så jeg vet ikke helt...

Men kjempefin låt..du får si fra hvis du er keen på litt kontrabass på noe....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.