Gå til innhold
Sorg

Adaptere til pedaler

Anbefalte innlegg

Jeg ser at de ofte selger dyre adaptere (9volts) på musikksjapper.. 2-3 hundre kr... En får jo adapter som funker til 50 spenn på Biltema. Kjøpte en der i dag. Har det noe å si hvilken adapter en bruker så lenge den får liv i boksen? Hva er så vitsen med disse dyre i musikksjappene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er den på 9v funker den, er den på 9v og er regulert funker den enda bedre. Boss sitt PSA-adapter er ikke regulert, ergo, ikke kjøp det ;)

Problemet er at et uregulert adapter vil gi 9v ved 200mA, ved 10mA vil den bevege seg fort opp mot 11-12.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Konge. Boss sine koster jo faenmeg 250 spenn!

Line6 er enda verre...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er den på 9v funker den, er den på 9v og er regulert funker den enda bedre. Boss sitt PSA-adapter er ikke regulert, ergo, ikke kjøp det ;)

Problemet er at et uregulert adapter vil gi 9v ved 200mA, ved 10mA vil den bevege seg fort opp mot 11-12.

Har 0 peil på strøm, volt og sånn.... Jeg får liv i boksen min jeg, men kan det likevel være slik at ikke alt funker slikt det skal sier du?

http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=92956 denne kjøpte jeg. Her kan en velge ulike volt- og polaritetsinstillinger..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt funker slik det skal, men om du har et uregulert adapter kan du som sagt få spenninger oppimot 11-12 volt dersom du bruker den til bare én pedal. Dette er noe pedalen KAN ta skade av, og er du uheldig kan den gå i stykker =)

Adapteret du linket til ser ut til å være regulert ("Har stabilisert utspenning"), og så lenge du da får riktig polaritet skulle det ikke være noe fare på ferde. =)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mao, biltema knuser boss. Skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig å bare slenge på en regulator, det koster ingenting og tar like lang tid.. (ca)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en 9 v adapter som ikke vil virke sammen med min Crybaby.

Har samme problem, det er fordi pluggen på adapteren er for kort!

Dunlop sin feil, har putta strøminntaket langt inni selve pedalen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt vanlig 9V adapter lenge. Slengte på en daisy chain også, så den gir strøm til alle pedalene mine. Funker uten problemer. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker ein Boss-adapter på min DD-3, det var han i butikken meinte eg burde ha, og det står jo på pedalen at du skal kun bruke ein slik også...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe. Dersom ikke Boss har en annen definisjon på spenning, så har det nok ikke så mye å si hvilket merke du bruker. Det viktige er at den leverer riktig spenning ved den lasten du har, og at rippelen er så lav som mulig for å unngå 50Hz støy.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.