Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Adaptere til pedaler


Sorg

Anbefalte innlegg

Jeg ser at de ofte selger dyre adaptere (9volts) på musikksjapper.. 2-3 hundre kr... En får jo adapter som funker til 50 spenn på Biltema. Kjøpte en der i dag. Har det noe å si hvilken adapter en bruker så lenge den får liv i boksen? Hva er så vitsen med disse dyre i musikksjappene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den på 9v funker den, er den på 9v og er regulert funker den enda bedre. Boss sitt PSA-adapter er ikke regulert, ergo, ikke kjøp det ;)

Problemet er at et uregulert adapter vil gi 9v ved 200mA, ved 10mA vil den bevege seg fort opp mot 11-12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den på 9v funker den, er den på 9v og er regulert funker den enda bedre. Boss sitt PSA-adapter er ikke regulert, ergo, ikke kjøp det ;)

Problemet er at et uregulert adapter vil gi 9v ved 200mA, ved 10mA vil den bevege seg fort opp mot 11-12.

Har 0 peil på strøm, volt og sånn.... Jeg får liv i boksen min jeg, men kan det likevel være slik at ikke alt funker slikt det skal sier du?

http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=92956 denne kjøpte jeg. Her kan en velge ulike volt- og polaritetsinstillinger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt funker slik det skal, men om du har et uregulert adapter kan du som sagt få spenninger oppimot 11-12 volt dersom du bruker den til bare én pedal. Dette er noe pedalen KAN ta skade av, og er du uheldig kan den gå i stykker =)

Adapteret du linket til ser ut til å være regulert ("Har stabilisert utspenning"), og så lenge du da får riktig polaritet skulle det ikke være noe fare på ferde. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.