Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

stå på scenen for første gang ?


en_person

Anbefalte innlegg

Jeg kan spille gitar sånn noenlunde, det vil si, kan spille purple haze med solo og litt sånn . . utover det er gitarsoloer min store angst i livet. Vurderer likevel om jeg skal stå på scenen og spille sammen med skolebandet om 2 uker så derfor lurer jeg på om noen har noen gode forslag til valg av låter? sanger som er relativt enkle å få til, eller dvs. er som oftest soloene som avgjør det meste. :huh:

Har vurdert ozzy sine iron man og the wizard, men er få brukelig tabs å finne :unsure: og soloen til iron man kan bli litt i meste laget kanskje

pfh takk B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan spille gitar sånn noenlunde, det vil si, kan spille purple haze med solo og litt sånn . . utover det er gitarsoloer min store angst i livet. Vurderer likevel om jeg skal stå på scenen og spille sammen med skolebandet om 2 uker så derfor lurer jeg på om noen har noen gode forslag til valg av låter? sanger som er relativt enkle å få til, eller dvs. er som oftest soloene som avgjør det meste. :huh:

Har vurdert ozzy sine iron man og the wizard, men er få brukelig tabs å finne :unsure: og soloen til iron man kan bli litt i meste laget kanskje

pfh takk B)

Lett for kungen å si liksom.. jaja.

Tabs finner du på www.911tabs.com, og du bruker kanskje guitarpro fra før ? Skal du spille noe enkelt så kan jo punk være en ting, høhø. Hvis du liker ozzy så er jo crazy train en ganske grei låt å spillle !.

Eller så kan du kanskje bare spille purple haze ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Crazy Train er et _LETT_ alternativ. Iaffal når han skriver at soloen i Iron Man kanskje blir i meste laget?

haha tror ikke han tenkte gjennom hva han skrev. black sabbath - paranoid er vel rimelig lett å spille. du trenger jo ikke spille soloen 100% lik som originalen heller hvis du ikke får den helt til å sitte.

edit: hvis du ikke har noe imot punk kan du prøve deg på NOFX - the longest line, NOFX - 13 stitches, rancid - california sun, ramones - blitzkrieg bop osv.

finnes masse enkle og brae punksanger

Endret av ante
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://my.break.com/Media/View.aspx?ContentID=102972

Man trenger da bare en cd-spiller for å lage ett show?

Neiogneiognei. Har ikke sett den der før, kun hørt om. Flaut.

Hva er egentlig unnskyldningen for å spille med playback? Eller... hvorfor?

Hvordan å unnskylde seg for det, er også noe...

Jeg storkoste meg da S CLUB 7 var på beøk i Trigger på nrk. Trigger tillot ikke artister som var der å spille playback, og dermed måtte S CLUB synge på direkten med singback ;) Nevner til slutt at de stoppet sangen midt i fordi det rett og slett ikke gikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel er det ikke artistene som velger å spille playback da. Bare se på det vg-lista topp 20 showet på rådhusplassen. Var det ikke Span som gikk på scenen med bare bassgitarer. Hehe. Har også sett at Maiden måtte spille playback på "top of the pops", der de bare løp rundt og byttet instrumenter med hverandre, og fant på alt mulig for å vise at det var playback.

Så det er oftest arrangørenes skyld, og ikke artistene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også sett at Maiden måtte spille playback på "top of the pops", der de bare løp rundt og byttet instrumenter med hverandre, og fant på alt mulig for å vise at det var playback.

HAHA!!! :lol: Genialt! :D .. Skulle jeg ha sett..

Første gangen jeg stod på scenen skalv jeg som bare pokker. Fikk dritkul vibrato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.