Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Godlyd Skrydstrup seminar


Gluke

Anbefalte innlegg

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det var veldig gøy. Moro og endelig møte Steen og spennende å høre om hans tilnærming til det han driver med. Jeg var helt føkka etter å ha stått opp fem på morran, men Deb var snill og ordna kaffe jeg tror ikke jeg snorka så noen hørte det.

Han snakket vel mest om hvordan man opptimaliserer en rig med pedaler. Det er der man i hans oppfattning har mest problemer med varierende signalstyrke osv. Vi pepra på med det vi hadde av spørsmål og han fikk noen "cases" å jobbe med som viste hvordan han tenker.

Hans hovedtilnærming er å sørge for impedansmatching mellom alle komponenter i systemet slik at signalet påvirkes minst mulig når ting sjaltes inn og ut. Og også endel om buffering av signaler for å holde nivåene og unngå støy.

Det kokte vel ned til at selv det simpleste pedalbrett krever endel modding for å yte optimalt. Hans systemer er alt buffret og alle pedalene ombygd med buffret bypass (ala. Pete Cornish). Litt synd at vi ikke hadde komponenter der til å demonstrere og teste det, men da hadde det vel vart til langt utpå søndag.

Fikk dessverre ikke vært med på Hard Rock etterpå så jeg vet ikke om noen dreit seg ut i fylla.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk dessverre ikke vært med på Hard Rock etterpå så jeg vet ikke om noen dreit seg ut i fylla.........

Næh, etter en hel arbeidsdag med opplæring og inntrykk var vel jeg den eneste som dro hjem etter siste trikk. Intet nachspiel og hurramegrundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans hovedtilnærming er å sørge for impedansmatching mellom alle komponenter i systemet

Impedansmatching på audiofrekvenser? Det kan ikke være snakk om transmisjonslinjer, så jeg skulle likt å se en teknisk forklaring, enten den er basert på maks-effekt-teorem eller andre ting.

Hans systemer er alt buffret og alle pedalene ombygd med buffret bypass (ala. Pete Cornish).

Musikk i mine ører :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Impedansmatching på audiofrekvenser? Det kan ikke være snakk om transmisjonslinjer, så jeg skulle likt å se en teknisk forklaring, enten den er basert på maks-effekt-teorem eller andre ting.

Musikk i mine ører :)

Utgangspunktet var vel bare at det ikke eksisterer noen standard for inngang og utgangsimpedans på effektpedaler, så at når du setter dem på et pedalbrett kan det variere en masse fra pedal til pedal og du kan oppleve ting som ikke fungerer spesielt bra sammen. Så det han prøver å oppnå er kontinuitet på signalet uavhengig om en pedal er av eller på.

Så var det selvfølgelig litt snakk om volumepedaler som jo signalmessig er en katastrofe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det han prøver å oppnå er kontinuitet på signalet uavhengig om en pedal er av eller på.

Han mener kanskje matching av impedanser uansett hvilken vei signalet rutes ja - det forstår jeg godt.

Så var det selvfølgelig litt snakk om volumepedaler som jo signalmessig er en katastrofe.

Ihvertfall de passive. Slikt kobles ikke inn i noe fornuftig signalkjede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.