Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Finger-picking posisjon


Archangel

Anbefalte innlegg

Begynte med det ret over nyttaar og hadde foerste time etter det to dager siden .

Selvfoelgelig har jeg lagt til meg en uvane med aa ha tommelen " bak "

pekefingeren naar jeg picker , leareren var " Huh hva er det " :lol:

Picker dere alle med tommelen " foerst " ( nearmest nutten )eller ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tommelen burde være på andre siden av pekefingeren ja.. iallefall er dette standard innen klassisk gitar.

Ja er det laerern sier , slik som det er paa bilde er helt greit og foeles mer naturlig for meg .

Det eneste er at det er vanskelig aa " picke " hele akkorder , pga kraft / motstand er det bedre aa ha tommelen slik som han mener jeg burde .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ingenting på det bildet jeg Archangel... det kommer frem helt sort hos meg. Men tommelen skal jo være nærmest halsen, for å si det på den måten. For å få til det, prøv å pick med siden av tommelen (venstre hjørne på tommel neglen for en høyrehendt person).

Men på en annen side - if it ain't broken, don't fix it - så hvis dette funker for deg, og ikke læreren din mener at det er ett kjempe problem, ville jeg ikke brydd meg så mye om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men på en annen side - if it ain't broken, don't fix it - så hvis dette funker for deg, og ikke læreren din mener at det er ett kjempe problem, ville jeg ikke brydd meg så mye om det.

Veldig enig her Goggen. Men akkurat dette er noe jeg har sett flere gitarlærere har påpeket som viktig.. så hvis man finner en måte hvor tommelen er nærmest halsen er det veldig bra.. men altså.. gjør det som du er mest komfortabel med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm har nok noe med gitaren ogsaa og gjoere for meg .

Naa spiller jeg jo klassisk stil med dreadnaught akustisk .

Med klassisk gitar blir jo gitarkroppen med " picke " haanden litt mindre saa det er lettere og holde tommelen fremme .

Uansett skal proeve laererns gitar neste gang for aa se , selv om det da er mulig aa spille klassisk stil med akustisk ogsaa da saa det er jo ingen

unnskyldning for meg .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.