Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ibanez Rg 470


SvartaTosten

Anbefalte innlegg

hvor mye må du betale da?

har en 470...dritt trem(om de ennå bruker "Low TRS-" et eller annet..

Ville heller gått for en 550 og oppover.

tja ca 3 lapper..er helt strøken ... har prøvd åfinne 550 560 men er egentli intr i en som i kser så bra ut å bare virker å er som den skal for eg vil ikke gi så masse for den..

skal bare han en gitar me helt grei lyd å floyd rose som eg kan ha i e stemming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Standard Ibanez V7 og V8 mic'er...

om man skal ha en bra Ibanez gitar, så tar man en som er god å spille på, og bytter ut mic or trem :)

Fordi du kan bytte til hvilken tremolo som helst?

RG470 finnes med ulikt utstyr. Så det spørs litt hvilken modell det er, om den er produsert i Japan eller Korea. Mikkene duger. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Standard Ibanez V7 og V8 mic'er...

om man skal ha en bra Ibanez gitar, så tar man en som er god å spille på, og bytter ut mic or trem :)

Fordi du kan bytte til hvilken tremolo som helst?

RG470 finnes med ulikt utstyr. Så det spørs litt hvilken modell det er, om den er produsert i Japan eller Korea. Mikkene duger. ;)

En 470 med Edge vil nok være en ganske god gitar(ikke at de kommer med edge trem som standard :P)

pickupene er smak og behag da :) jeg syns V mic'ene i Ibanez gitarene låter litt som Tonezone...bare ikke så hotte.

Jeg har en MiJ modell, men har prøvd Korea...men igjenn, dritt tremolo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Standard Ibanez V7 og V8 mic'er...

om man skal ha en bra Ibanez gitar, så tar man en som er god å spille på, og bytter ut mic or trem :)

Fordi du kan bytte til hvilken tremolo som helst?

RG470 finnes med ulikt utstyr. Så det spørs litt hvilken modell det er, om den er produsert i Japan eller Korea. Mikkene duger. ;)

En 470 med Edge vil nok være en ganske god gitar(ikke at de kommer med edge trem som standard :P)

pickupene er smak og behag da :) jeg syns V mic'ene i Ibanez gitarene låter litt som Tonezone...bare ikke så hotte.

Jeg har en MiJ modell, men har prøvd Korea...men igjenn, dritt tremolo

hmm..alle klager over låse systemet p ådenne men ingen har klaget over det som står på 370'ene virker det som..er det bedre det da? :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i alle fall ikke noe galt med systemet på 370en.

For å være helt ærlig så tror jeg ikke det er det på 470'en heller. Men det finnes en HAUG med folk som ikke har skjønt at strenger og fjær på baksida motvirker hverandre ;)

Det sagt, så er det forskjell på systemene der ute - men de nåværende fra Ibanez er det i alle fall ikke noe galt med. Jeg er klar over at den litt eldre Lo TRS fra Ibanez var utsatt for litt kritikk for litt siden, men har ikke personlig vært borti akkurat den modellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig liten erfaring med TRS selv, da jeg alltid har hatt Edge/Lo-Pro Edge. Men det er litt rart om den samme fysikken er umulig å få til å stemme på en TRS tremolo. Kanskje lettere å si at den ikke duger når man vet det finnes "bedre" alternativer.

Pokker, proffe musikere brukte Kahler (av den ikke så gode typen) på 80-tallet, og de dugde. I dag vil noen nødig se på de. Man kan undre seg. Men igjen, det er en grunn til at jeg har holdt meg unna. :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.