Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nytt eller brukt?


Jonathan

Anbefalte innlegg

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har for det meste brukte gitarer, men en ny og en custom har jeg nå. Får utrolig mye mer for pengene hvis man kjøper brukt, men jeg har ikke noen spesiell preferanse. Når det gjelder instrumenter og forsterkere så er det såpass mange andre faktorer som spiller inn: Selv i samme produksjonsbatch varierer instrumentene i måten de føles for den enkelte, og man kan slumpe til å finne en kanon-player i en ny gitar, som man kan det med en brukt gitar. Selvfølgelig, morsomt med ny ting, men det er så mye annet som er viktigere når det gjelder gitarer og forsterkere, også når man ikke tenker på eventuell vintage-verdi. Og setup må man gjerne til med, på ny som på brukt gitar.

Når det gjelder (ekte) custom-gitarer så ville jeg foretrukket å få den bygget ny. Der er jo litt av poenget å kunne bestemme detaljene selv. Selv om man kan slumpe til å finne noe brukt som passer bra og er relativt rimelig.

Endret av larseko
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...

Når det gjelder (ekte) custom-gitarer så ville jeg foretrukket å få den bygget ny. Der er jo litt av poenget å kunne bestemme detaljene selv. Selv om man kan slumpe til å finne noe brukt som passer bra og er relativt rimelig.

1+

Helt enig, kjedelig å kjøpe en "annens" custom gitar...blir litt nedtur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte den første el-gitaren min ny, fikk den spesielt importert, slik at det ikke fantes brukte i Norge (som jeg visste om). Men utenom det har alt utstyret mitt blitt kjøpt brukt. Hvis jeg blir rik en dag skal jeg vurdere å kjøpe nytt, men det lønner seg ganske sjelden. Jeg liker også "nybilfølelsen", så jeg kommmer nok til å kjøpe inn noen ting nytt etter hvert med tiden.

Jeg lurer litt på hvem som supplerer alle på forumet her med brukt utstyr, virker som om det bare er et fåtall som kjøper nytt. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukt er bra, så lenge det er i ok stand. Har kjøpt brukt vox tonelab (1960,-) :) ,brukt M/B 50/50 (5000,-),

brukt 1960 marshall 4x12 (3500,-) og brukt epiphone G400 (3000,-). Men så har vi jo de tinga man må kjøpe nytt. Strenger, reimer, etc. Kjøpte forresten nye strenge stoler og stemmeskruer (orginale gibson) til SG'n, som forøvrig har funka veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.