Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nytt eller brukt?


Jonathan

Anbefalte innlegg

For meg er det litt om hverandre. Har både kjøpt brukt og nytt. Kjøpte den første el-giateren min sammen med den første forsterkeren min brukt, samme med min Cimar Les Paul, men i det siste har jeg kjøpt mest nytt. Ser ikke noe imot å kjøpe brukt da. Noe kan være vel verdt å kjøpe brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kjøper mest brukt, da det ofte dukker opp heftigere saker på bruktmarkedet enn i butikkene rundt om kring. Og fordi jeg har råd til å kjøpe brukt ;)

En vesentlig fordel med å kjøpe brukt(hvis du gjør gode dealer) er at du burde kunne selge det senere uten tap.

Mye bra brukt utstyr som er i god stand, men man må også vite hva som fullt så gode kjøp.

Har kjøpt 2 gitarer ny, har hatt 4 brukte

Har ikke kjøpt noen nye forsterkere, er vel på min femte "brukte". (Alt utstyret har vært i meget god stand, og jeg har gjort jevnt over gode dealer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper brukt, så lenge ting er å oppdrive, hvis ikke så finner jeg som regel noe annet i mellomtiden :D

Er ting billige, slik som bokser osv kan jeg kjøpe nytt om jeg ikke finner noe jeg vil ha brukt der og da.

Ser ingen grunn til å kjøpe nytt om man kan få det samme til halv pris brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitaren er til rens, justering og generell overhaling av elektronikk o.l. Men så fort jeg får den tilbake så skal jeg poste bilder :) .

Den består av bla. følgende:

Kropp fra fender customshop i amerikansk deluxe ask.

Hals med ibenholt gripebrett, litt usikker på produsent.

Håndviklede pickuper laget av avdøde W.L. VanZant.

Sperzel stemmeskruer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid kjøpt nytt musikkutsyr blant annet LP Studio og Standard, et par strater, en Ibanes, en Takamine og en Telecaster.

Gidder ikke ha brukte ting, blir litt som med biler, er alltid hyggelig med "nybil-lukt"!

ps: skjønner at brukt/nytt diskusjonen henger sammen med økonomi osv, innlegget kan kanskje virke en smule blærete ;)

Endret av odd1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ps: skjønner at brukt/nytt diskusjonen henger sammen med økonomi osv, innlegget kan kanskje virke en smule blærete ;)

Man kan jo vinkle det slik at "en plutselig har råd til å kjøpe dobbelt så kule ting brukt"

Feks, jeg har lyst på en strat, og ville heller gitt 15.000 kroner for å kjøpt en brukt Fender Custom shop eller lignende, enn en kliss ny Am. standard til 15.000.

Jeg hadde nok ikke kjøpt meg en ny custom shop gitar hvis jeg hadde hatt 30.000, hadde nok heller kjøpt to brukt :P:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ps: skjønner at brukt/nytt diskusjonen henger sammen med økonomi osv, innlegget kan kanskje virke en smule blærete ;)

Man kan jo vinkle det slik at "en plutselig har råd til å kjøpe dobbelt så kule ting brukt"

Feks, jeg har lyst på en strat, og ville heller gitt 15.000 kroner for å kjøpt en brukt Fender Custom shop eller lignende, enn en kliss ny Am. standard til 15.000.

Jeg hadde nok ikke kjøpt meg en ny custom shop gitar hvis jeg hadde hatt 30.000, hadde nok heller kjøpt to brukt :P:D

I second that...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ps: skjønner at brukt/nytt diskusjonen henger sammen med økonomi osv, innlegget kan kanskje virke en smule blærete ;)

Man kan jo vinkle det slik at "en plutselig har råd til å kjøpe dobbelt så kule ting brukt"

Feks, jeg har lyst på en strat, og ville heller gitt 15.000 kroner for å kjøpt en brukt Fender Custom shop eller lignende, enn en kliss ny Am. standard til 15.000.

Jeg hadde nok ikke kjøpt meg en ny custom shop gitar hvis jeg hadde hatt 30.000, hadde nok heller kjøpt to brukt :P:D

I second that...

Personlig ville jeg heller kjøpt 1 ny, (bare meg som er rar) liker ikke brukte ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i brukt hus, kjører brukt bil, bruker brukt Mac og brukt skjerm, har to brukte gitarer, en brukt Behringer v-amp 2 pro, brukt AKG K141 Studio headset, kjøper av og til brukte klær men så er jeg jo brukt selv også (forhåpentlig pent brukt, men det må du snakke med kona mi om).

Uansett så tar jeg meg en pils i kveld (deilig med ferie) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpt nytt:

- Morgan billig-forsterker

- Ibanez S470DX

- POD XT Live

Brukt:

- Ibanez 2399DX (pappas gamle som jeg fant på loftet og har adoptert.)

Jeg ser fordelene ved å kjøpe brukt, men har så langt endt opp med å velge noe nytt og dyrere fremfor en brukt, billigere utgave av samme produkt. Det har nok noe med generell (unødvendig) skepsis å gjøre, og som det ble poengtert: det er deilig med nybil-lukt. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.