Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Innkjøp av akustisk gitar!


JEM

Anbefalte innlegg

Det er ikke særlig mange her som spiller mye akustisk, er jeg redd, de fleste har vel et par forholdsvis rimelige akustiske, som et lite tilskudd til de elektriske. Vet ikke hvor mye det hjelper å søke.

Jeg mener å huske jeg har prøvd den gitaren det blir linket til, men klarer dessverre ikke bidra med stort annet enn at jeg tror den virket svært bra. Det meste av Martin-modeller har topp kvalitet etter det inntrykket jeg har fått (betaler nok litt for merket, men ...), det viktigste er kanskje å finne seg en modell man liker og helst prøve gitaren før man kjøper, er alltid litt individuelle variasjoner.

Edit: Vet ikke hvor avhengig du er av innebygd mic, eller hvor fleksibelt budsjettet ditt er, Godlyd har et par det var verdt å kikke på – om de ikke har det du er ute etter kan det uansett være verdt å sende en mail dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal kjøpe en akustisk gitar i sommer og kommer til å bruke oppimot 15000kr på det! Har sett endel på diverse Martin gitarer. Men det er jo så utrolig mange. Hvilken anbefaler du? Det må være en akustisk/elektrisk!

Jeg har sett litt på denne: http://www.music123.com/Martin-DC16RGTE-Ac...048.music?qso=1

Heisan

Svara kanskje litt seint på tråden, men du har jo ikkje akkurat fått så mykje tilbakemelding at det gjer noko. Eg har spelt ein del akustisk etter at eg for eit og eit halvt år sidan skaffa meg ein seriøs kassegitar. Eg var innom ein del gitarmerker på veigen. Deriblant Marti, som du sikkert fortsatt ser på. Martin er hele verdens kosegitar når det gjelder gode akustiske. Svært god kvalitet, vakkert utseende og den gode lukta har gjort den fantastisk populær. sjølv såg eg på ein martin D16, men saken er at resten av verden såg på same gitaren. Det gjer at prisen er tre ganger så mykje som sen burde ha vore. Dettte var i allefal konklusjonen eg drog for to år sida. Du har 15000,- til din disposisjon og for at du skal få mest mulig ut av desse pengane må du tenkje litt kreativt. Mi løysing på problemet gjekk slik føre seg:

1. gjekk til gitarbutikk og fann ut kva prisklasse som passa meg (i norske prisar)

2. Sjekka ut relativt ukjende merker i same prisklasse

2.5. Oppdaga merket "Avalon" (www.Avalonguitars.com)

3. prøvde avalon gitarar i same prisklasse som eg tidligare rekna ut/ fann ut at gitarane var heilt konge

4. sjekka den engelske marknaden/ fann gitaren til halv pris

5. Hadde eigentlig tenkt å kjøpe tur-retur billett til london for 800kr, men betalte i ein venn, som tilfeldigvis skulle til london, halve summen for å handle og ta med seg gitaren tilbake for meg.

KONKLUSJON

Eg meinar ikkje nødvendigvis at du skal kjøpe avalon gitar, men det som er lurt er å sjekke ut ukjente og mindre brukte gitarmerker. Enkelte vil sei at " det er jo en grunn till at de merkene ikke blir kjøpt "

Grunnen, i mange tillfelle, er at folk tenkjer likt og ingen tør å skille seg ut. Eg hadde ein fantastisk god opplevelse då eg gjekk ut av "mainstream systemet"

sjekk ut bla. Avalon, Lowden ( modermerket til Avalon, som blir produsert i samme fabrikk ), Fyde guitars, Breedlove.

Om du sjekkar det engelske markedet vil du finne at: i forhold til Martin og andre populære merker, får du meir for pengane om du velger litt meir utradisjonellt. Fokuser rett og slett på kva som ligg best i handa og øyra B)

Kvifor det engelske markedet?

Fordi: Det norske toll og avgiftsystemet slenger på ein heftig sum i tilleg til det du vanligvis hadde betalt for ein gitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg hatt min Martin D1 i 7 år nå, den billigse Marting gitaren, og jeg er veldig fornøyd. En kompis har en Gibson Sheryl Crow signatur, og den passer ikke meg. Men det kommer mye an på hvordan du spiller. Til fingerspill er nok Martin best. Har også prøvd ganske dyre Taylor gitarer og det var merkelig nok tamt i forhold til Martin. Så jeg vil anbefale en Martin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøv litt takamine gitarer. de er gode å spille på! jeg spiller selv mye akustisk, men kun med nylon. men jeg har prøvd endel stålstrenger og jeg liker takamine veldig godt. hvis du skal ut med 15000, kunne du kanskje vurdert å kjøpe en helakustisk en (som ikke er mikka opp) og kjøpt en dyr og god pickup. Jeg kjenner en veldig erfaren en som har gjort det og han er jævla fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville testa Ayers om du har muligheten, har en selv og den er knallbra! Mener helt seriøst at min gitar til 5-6k er like bra som de fleste jeg har testa som koster 15-20k !

Men ville nok prøvd skaffa en brukt Martin om du har 15k tilgjengelig, en D-28 eller no. D16 er jo også bra, men litt overprisa..kjøp en brukt en iaff, er ingenting i veien for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.