Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

ENGL Savage SE


spz

Anbefalte innlegg

Det er en stund siden jeg fikk dette beistet, og som noen av dere kanskje vet fikk jeg nylig et Bogner 4x12 med V30s. I tillegg har jeg en Line6 TonePort samt en Shure SM57, og siden jeg har vært dødssjuk hele påsken bestemte jeg meg for å lage et klipp for å flykte fra denne miserable tilværelsen.

Disclaimer: All slop i spillinga er forårsaket av sykdom (OK da ikke alt). Når det kommer til mic'ing av kabinetter og bruk av TonePort som mic preamp er jeg temmelig n00b, så ikke forvent at dette låter 100% representativt av utstryret brukt. Opptaket ble gjort ved lavt volum (bedroom level) så det låter naturligvis ikke like bra som det ville om ting var skrudd opp skikkelig. Backing track suger, men var eneste jeg hadde liggende. Tror det burde dekke alt :P

On to the clip itself:

==> Master of Puppets S&M <==

Utstyr brukt:

- ESP M-II UC

- ENGL Savage SE

- Bogner 4x12 V30

- Shure SM57

- Line6 TonePort

spz_bogner_4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låt fett nok, men jeg syns cleanen var litt fæl (litt mere varme kanskje, og muligens ørlittegranne chorus? mer delay?), leaden var grei nok, jeg syns ikke den stod godt nok frem i miksen enkelte plasser, kanskje du bør kjøre på med litt mere mellomtone og kanskje et lite hakk mere vreng? Rytmelyden var knall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blei sinnsykt fett nå! Men det høres ut som om du bruker bridge til clean fortsatt? :P Syns nemlig det låter mye country (cleanen er knallbra, men passer liksom ikke helt inn i låta :)) Hva med å prøve neck skrudd ned til ca. 5-6 på volumknotten? :) (Kan jo godt være midien som fukker litt opp og da :) )

OT:

Litt lyst til å prøvespille en sånn en jeg :( Men problemet er at kødden som tar dem inn her egentlig bare driver en jalla-sjappe (http://www.jamzone.no) og eneste han har stående inne er en powerball, for de får han tross alt solgt av og til.. (Merk at engl ikke er lista opp i nettbutikken engang! Huh!)

Hvor finner dere sånne butikker som har "alt"? Jeg har fire i distriktet, ene tar inn marshall og alt som er av brukt, en tar inn jalla og engl, en tar inn vox og en tar inn h&k.. og det er da snakk om svært få modeller som står i butikkene (en dsl og en valvestate + en gammel crate og en gammel peavey, (snakk om litt dyrere amper..), powerball, ac30 og faktisk det meste av H&K stash).

Bor ca. 2 timer sør for oslo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blei sinnsykt fett nå! Men det høres ut som om du bruker bridge til clean fortsatt? :P Syns nemlig det låter mye country (cleanen er knallbra, men passer liksom ikke helt inn i låta :)) Hva med å prøve neck skrudd ned til ca. 5-6 på volumknotten? :) (Kan jo godt være midien som fukker litt opp og da :) )

OT:

Litt lyst til å prøvespille en sånn en jeg :( Men problemet er at kødden som tar dem inn her egentlig bare driver en jalla-sjappe (http://www.jamzone.no) og eneste han har stående inne er en powerball, for de får han tross alt solgt av og til.. (Merk at engl ikke er lista opp i nettbutikken engang! Huh!)

Hvor finner dere sånne butikker som har "alt"? Jeg har fire i distriktet, ene tar inn marshall og alt som er av brukt, en tar inn jalla og engl, en tar inn vox og en tar inn h&k.. og det er da snakk om svært få modeller som står i butikkene (en dsl og en valvestate + en gammel crate og en gammel peavey, (snakk om litt dyrere amper..), powerball, ac30 og faktisk det meste av H&K stash).

Bor ca. 2 timer sør for oslo!

Vurdert å bare dra til Oslo? Du bor jo ikke akkurat på Finnmarksvidda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blei sinnsykt fett nå! Men det høres ut som om du bruker bridge til clean fortsatt? :P Syns nemlig det låter mye country (cleanen er knallbra, men passer liksom ikke helt inn i låta :)) Hva med å prøve neck skrudd ned til ca. 5-6 på volumknotten? :) (Kan jo godt være midien som fukker litt opp og da :) )

OT:

Litt lyst til å prøvespille en sånn en jeg :( Men problemet er at kødden som tar dem inn her egentlig bare driver en jalla-sjappe (http://www.jamzone.no) og eneste han har stående inne er en powerball, for de får han tross alt solgt av og til.. (Merk at engl ikke er lista opp i nettbutikken engang! Huh!)

Hvor finner dere sånne butikker som har "alt"? Jeg har fire i distriktet, ene tar inn marshall og alt som er av brukt, en tar inn jalla og engl, en tar inn vox og en tar inn h&k.. og det er da snakk om svært få modeller som står i butikkene (en dsl og en valvestate + en gammel crate og en gammel peavey, (snakk om litt dyrere amper..), powerball, ac30 og faktisk det meste av H&K stash).

Bor ca. 2 timer sør for oslo!

Vurdert å bare dra til Oslo? Du bor jo ikke akkurat på Finnmarksvidda...

Ja, men åssen sjappe skal jeg stikke på? Oslo er jo ikke akkurat verdens mest lettnavigerbare by, og hvis jeg finner sjappa finner jeg sikkert ikke en til :P Har egentlig angst for å kjøre rundt i den gryta..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Immerslund ligger i nesten rett ved Karl Johan i gata med alle horene. Lett å finne.

Den ampen er helt nydelig. *sikle* Jeg har egentlig ikke bruk for noe så kraftig personlig, men det er et eller annet som nesten tvinger meg til å begynne å spare.

Endret av Vrimmel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk jcberg, som de andre sier er det bare å ta turen til Oslo. Som sagt ligger Riff og Imerslund et steinkas fra hverandre. Ved et rask adresse søk på finn finner du kart til Imerslund her, og kart til Riff her. Som aiwass sier kan du få med deg litt dop og hór i samme slengen ;) (neida det er ikke farlig, men dæven å mange narkisser og horer du vil se) Trikset er, om du kjører, å vite hvilken av gatene rundt Karl Johan som er énveiskjørte, men merespesifikt i hvilken retning. Gata som imerslund ligger i er vel énveiskjørt østover mes Imerslund gata går nordover. Men du vil finne veien til slutt, være ikke redd :)

Bare å begynne å spare Vrimmel, var det ikke deg jeg hjalp finne gitar en stund tilbake da du var helt fersk? Endte du opp med en ESP LTD MH-1000 eller? :)

Endret av spz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk jcberg, som de andre sier er det bare å ta turen til Oslo. Som sagt ligger Riff og Imerslund et steinkas fra hverandre. Ved et rask adresse søk på finn finner du kart til Imerslund her, og kart til Riff her. Som aiwass sier kan du få med deg litt dop og hór i samme slengen ;) (neida det er ikke farlig, men dæven å mange narkisser og horer du vil se) Trikset er, om du kjører, å vite hvilken av gatene rundt Karl Johan som er énveiskjørte, men merespesifikt i hvilken retning. Gata som imerslund ligger i er vel énveiskjørt østover mes Imerslund gata går nordover. Men du vil finne veien til slutt, være ikke redd :)

Bare å begynne å spare Vrimmel, var det ikke deg jeg hjalp finne gitar en stund tilbake da du var helt fersk? Endte du opp med en ESP LTD MH-1000 eller? :)

Ja, det var det :) Jeg tenkte egentlig å kjøpe den, men syntes det var litt komplisert å kontakte butikker i USA; så fikk jeg plutselig en del penger, så jeg kjøpte med en ESP Horizon FR istedet. Måtte bare ha ekte.:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.