Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Skulder smerter


Goggen

Anbefalte innlegg

Vel' date=' eller så gjør du som meg, lider meg gjenom dritet, og blir ferdig med det, har ikke hatt det på et år nå, husker ejg hadde skikkeilg problemer med det før, men nå er problemet minimalt[/quote']

meg og.. mine gikk vekk da jeg så på instruksjons videoen til petrucci.. han viste noen masjasje greier som skulle gjøres før du spilte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som har fått vondt i venstre skulder av å spille før.

Hvis du er høyrehendt gitarist så skjønner jeg det godt. Det er et veldig vanlig problem hos gitarister og bassister.. Jeg tror det er 90% sjanse for at du ubevisst skyter venstre skulder litt i været når du spiller gitar. Det gjorde jeg før, helt til gitarlæreren min gjorde meg oppmerksom på det. Etter at jeg jobbet med å slutte med dette, så har jeg ikke lenger vondt.

Det skjer nesten automatisk når du konsentrerer deg og kroppen anstrenger seg for å spille ting den ikke er vandt med. Dette er dumt pga:

1) Du får VONDT

2) Du bruker energi og krefter på noe du ellers burde ha brukt på å spille gitar

Håper dette hjelper...sjekk neste gang du spiller..løfter du venstre skulder opp mot hodet7 skuldere?

Da har du grunnen din der

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... Håper dette hjelper...sjekk neste gang du spiller..løfter du venstre skulder opp mot hodet7 skuldere?

Da har du grunnen din der  

:)

Der har vi det tenker jeg. Noen tok Video av meg på et party i Julen og det stemmer på en prikk. Har akkurat lastet det ned på PC... pussig.

PS! Kommer ikke på tale å poste noe video av meg her nei. Blir nok lenge til jeg har selvtillit til det. :)

Takk for tipset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man står og spiller f.eks på en spillejobb, er det viktig med sko som er ganske bra.. en blir fort sliten i hælene.. jeg har en tendens til å stå på en fot, for å bruke den andre på pedalbrettet.. noen ganger må jeg skifte fot også for å nå det andre pedalbrettet, da er det viktig å tenke lit stilling innimellom! en blir fort sliten av å sitte/stå i ugunstige stillinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med å msitte, er vel at det er vanskeligere å stå, mao. du klarer skjeldent noe hvis du bare øvewr sittende. Ellers er jeg overbevist om at noe av det viktigste er bra finerteknikk, kjenner at jeg fort blir drit sliten i venstrearmen når jeg spiller bass på I Wish av Steve Wonder, masse bevelegser som ikke kan unngås ved bruk av bedre teknikk, men mye annet kan, og det sparer du en hel haug på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.