Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Skulder smerter


Goggen

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har fått vondt i venstre skulder av å spille før. Jeg har øvet masse i det siste, men i de siste par dagene har jeg fått større og større smerter og nå er det så ille at jeg faktisk ikke greier å løfte venstre armen opp til halsen på gitaren.

Smerten sitter helt inne ved halsen bak imot ryggen. Noen som har vært borte i noe liknende før? Kan dette komme av spilling? Kan ikke komme på noe annet det kan komme av heller akkurat nå. Tror jeg har en OK spille stilling. Sitter på en vanlig spisebord stol forran et notestativ i passende høyde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får av og til vondt i muskelen mellom overarmen og brystmuskelen i høyre arm. Tror det er fordi jeg har gitaren for høyt eller noe. Kan til tider bli så vondt at jeg får smerter når jeg puster, men en dag eller to der jeg er mer eller mindre bort i fra gitaren fjerner smerten.

Kan kanskje være greit å prøve andre stillinger. Vet ikke om du bruker å varme opp, det gjør ikke jeg...Tror nok det hadde hjulpet mye og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ta en pause er nok kansje lurt ja. Akkurat nå har jeg ikke noe valg faktisk heller :(

Tror nok kansje jeg burde komme i gang med trening igjen også. Har blitt dårlig med det siden jeg begynte å spille igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel' date=' eller så gjør du som meg, lider meg gjenom dritet, og blir ferdig med det, har ikke hatt det på et år nå, husker ejg hadde skikkeilg problemer med det før, men nå er problemet minimalt[/quote']

Det er motto som jeg pleier å bruke på det meste faktisk. "Ta dritt jobbene først etc, å bli ferdig med det", eller "No pain go game". Men akkurat nå gjør det så vondt at det går ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smerte er som oftest et signal fra kroppen din om at det du driver med syns den er veldig lite smart.

Smerter oppstår også ofte når man plutselig begynner å benytte muskelgrupper som har vært ute av trening eller som aldri tidligere har vært i så intensiv bruk. Det bør derfor ikke være noe feil med måten du spiller, men rett og slett at du kan ta det litt mer med ro og la musklene venne seg til oppgaven..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... Det bør derfor ikke være noe feil med måten du spiller' date=' men rett og slett at du kan ta det litt mer med ro og la musklene venne seg til oppgaven..[/quote']

Håper ikke det i alle fall.

PS! La akkurat merke til order "redesignede" i linken til web siden din. Kult ord... akkurat noe jeg ville sagt etter så mange år i utlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare min gamle weird sense of humor :) Jeg var, før jeg flyttet fra Norge, motstander av at man ikke kunne bruke, og gjøre om Engleske ord til Norsk, men at man isteden måtte oversette eller lage nye ord. Du husker kansje at for exemple Show måtte skrives Sjåv og is produsenter ikke fikk lov å bruke SoftIce men isteden måtte bruke SåftIs. (Sitronbrus måtte hete Brus med sitronsmak fordi den ikke bare bestod av sitroner osv. men det har jo ikke noe med dette å gjøre).

Husker ikke helt utkommet, men det var mye avisomtale rundt dette på begynnelsen av 80 tallet.

Poenget og det jeg synes var morro med det er at, Redesignet er jo helt forstålig, men arbeidsutformet derrimot... er nok en eller annen bøtteknott på tinget som har kommet opp med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.