Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Er det non gitar som ikke har godt av og henge etter halsen


alarn68

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg driver og selger gitarer og har av den grunn ganske mange.

Og har rett og slet ett problem med plass så nå driver jeg og lage meg en gitar veg der jeg kan henge opp di fleste. Men i den anledning har jeg ett spørsmål.

Er det non gitar som ikke har godt av og henge etter halsen.

Er det non som har opplevd nå problem med dette.

Siden dette er nye gitarer som skal selge er jeg ikke intresert i og lagre dem på nå måte som di kan ta skade av.

Endret av alarn68
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i gitarforretninger der både akustiske og elektriske gitarer i 20-30000-kronersklassen hang fra gitarstativ på veggen, så det burde ikke være noe problem.

Veggen bør derimot ikke være en yttervegg (evt. godt isolert), slik at temperaturen rundt gitarene blir så jevn som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å henge opp gitarer funker utmerket. Men hvilket oppheng du bør velge varierer litt. Som regel funker de billigere KM-greiene.

Jeg er ikke helt sikker, men jeg overhørte en samtale sjefen på Imerslund hadde med en kunde, og sa at materialet KM-greiene er laget reagere med og være skadelig for enkelte typer lakk. Han nevnte noe om eldre gibson gitarer eller noe. Dett gjelder uansett ytterst få gitarer, men jeg ville forhørt meg litt om akurat det før du henger opp de fineste, eldste gitarene dine. I det tilfellet er det Herkules som gjelder.

På den andre siden kan jeg ikke henge opp den grønne strat'en min i et herkules stativ ettersom stemmeskruene er så store at gitaren ender opp med å henge på selve stremmeskruen til dne dype e-strengen. Det er ikke så lurt, derfor har jeg denne i et KM stativ, eventuellt gulvstativ sånn det står nå.

Endret av Gnome
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Esp og Ltd er det ikke lurt å henge på stativer, hadde en veldig nesten-ulykke med en Ltd i arbeidsuka, hodet er veldig spisst og når jeg skulle tørke den for støv vridde gitaren en millimeter, og BOM, så smalt gitaren i gulvet! Jeg var pissredd for at den skulle være ødelagt, siden den kosta i underkant av ti lapper.

Heldigvis var det ikke et eneste merke, og den funka helt som før, så det ble ikkeno mer alvorlig enn at han som jobba der lo litt av ansiktsutrykket mitt.

Endret av hans k
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste gitarene til Steinberger tar skade av det. Ellers så har jeg hørt at det er bedre å henge gitarer enn å la de stå på stativ.

hehe, sant nok.

men utenom de praktiske hensynene stemmer det vel at de fleste gitarer har bedre av å henge enn å stå i stativ.

har også hørt om de problemene med materiale, såvidt jeg har forstått er det en type vinyl som virker på visse typer lakk. fant en artig artikkel der de hadde med endel bilder og sånt. så ikke akkurat bra ut, so to say..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg husker jeg leste i den gamle gitarboka mi at en gitar har dårlig av å henge på en vegg, men jeg tror vel egentlig det er over veldig lang tid... utifra det jeg har lest her er det ingenting som er "bra" for gitaren :) jeg syntes du skal bare henge dem på veggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg er ikke helt sikker, men jeg overhørte en samtale sjefen på Imerslund hadde med en kunde, og sa at materialet KM-greiene er laget reagere med og være skadelig for enkelte typer lakk. Han nevnte noe om eldre gibson gitarer eller noe. Dett gjelder uansett ytterst få gitarer, men jeg ville forhørt meg litt om akurat det før du henger opp de fineste, eldste gitarene dine. I det tilfellet er det Herkules som gjelder.

Det er vel snakk om alle gitarer med nitrolakk, så det gjelder også en del Fendere i det øvre prissjikt og mange customshop-gitarer, men det gjelder ikke alle stativer/veggfester. Tror Hercules-festene funker greit (jeg bruker det på min gitar med nitro-lakk). Det er en gummiblanding på en del billigere merker som ikke er så bra.

LE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.