Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fy flate!


Fusion

Anbefalte innlegg

Adagio!

Jeg kan ikke si hvor mye jeg digger dette bandet! Bandet er hva folk kaller "neoklassisk metal".

Lytteeksempler ligger på www.adagio-online.com!

Og så var det Stephan Fortè da, gitaristen i bandet. Fy flate for en teknikk, fy flate for en spiller!

Er så sykt og høre han spille igjennom de raskeste solo'ene til adagio uten og gjøre EN feil, og da mener jeg og ikke gjøre EN eneste feil.

Vet jeg kommer til og få huden full av diverse anti-neoklassiske og anti-raskegitarspillere nå, og at jeg kommer til og få "nettjuling" av niflesfix og andre i denne sjangeren, men jeg må få lov til og anbefale mitt favorittband "all time".

Forresten, er du gitarspiller og vil prøve deg på "lessonsene" til Stephan, gå på http://membres.lycos.fr/stephanforte/. (uten dot)

Der vil du også finne "sounds" eller deler av sangene til adagio.

Er det noen som greier og spille disse "licksa" i samme tempo og like rent som denne Fortè, er jeg så sabla imponert!

Med vennlig hilsen Oscar..

Endret av Fusion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har begge albumene deres (ikke det aller nyeste, men det jeg har hørt av lydklipp frister absolutt ikke--de har gått i en musikalsk retning som overhodet ikke funker), samt instruksjonsvideoen til Stephan. Musikken er artig nok, men man går fort lei. Grei power metal med noen fengende melodier og kompetent solospill, men det er vel det, egentlig. Hva gitarspillet til Stephan angår, så har jeg litt blandete følelser--han er kreativ og spiller med god feel, men det blir litt Rusty Cooley-preg over noe av de mest shred-orienterte greiene. Han spiller forøvrig fort, men dessverre også litt slurvete--en del dårlig synkronisasjon mellom høyre og venstre hånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet du liker becker, og han er jo litt "neoklassisk" av seg, og han spiller da mye shred den karen også? Bare ikke like reint?. Jaja, det er en smakssak, liker både becker og Fortè jeg, men jeg mener (imo imo) at Fortè er hakket vassere når det kommer til picking og nøyaktighet, men Becker er bedre på "sin" greie, nemlig sweeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet du liker becker, og han er jo litt "neoklassisk" av seg, og han spiller da mye shred den karen også? Bare ikke like reint?. Jaja, det er en smakssak, liker både becker og Fortè jeg, men jeg mener (imo imo) at Fortè er hakket vassere når det kommer til picking og nøyaktighet, men Becker er bedre på "sin" greie, nemlig sweeps.

Jeg vil påstå at Becker faktisk spilte mer nøyaktig enn Forté, men bare hadde litt mer 'møkkete' gitarlyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og forresten Aiwass, har du prøvd deg på noe av Adagio? Greier du og spille noe av det raskeste av bandet? Av det jeg har hørt er du den eneste som har sjanse til og greie disse licksa..

Tja... Introen til 'The Inner Road', intro-løpet til 'Next Profundis' og psyko-unisonen fra 'Chosen' (den er faktisk ikke så ille som en skulle tro) er vel noe av det jeg har prøvd meg på, og med varierende hell klart å spille. Er nok litt rustent idag, men... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet du liker becker, og han er jo litt "neoklassisk" av seg, og han spiller da mye shred den karen også? Bare ikke like reint?. Jaja, det er en smakssak, liker både becker og Fortè jeg, men jeg mener (imo imo) at Fortè er hakket vassere når det kommer til picking og nøyaktighet, men Becker er bedre på "sin" greie, nemlig sweeps.

Grunnen til at Forte høres reinere ut er vell at han har 8000 forskjellige instillinger på lyden sin, og jason becker hadde en marshall og en boss super-overdrive? Jason Becker var god på sweeping, Jason Becker var god på Alternate og Economy-picking, jeg mener Jason Becker hadde alt. Hør Serrana og End Of The Beginning så kansje du forstår hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal folk alltid få andre folk til å like musikken de liker?

Hva tenker du på nå? Viss du sikter til meg så forklarte jeg bare hvorfor jeg liker Becker. Jeg tvinger ikke noen til og LIKE musikken, men de kan SKJEKKE den ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal folk alltid få andre folk til å like musikken de liker?

Hva i helvete er det du snakker om? Ingen prøver å 'få' deg til noen verdens ting--dette lar seg egentlig vanskelig gjøre på et internettforum, der DU selv velger hvilke emner du åpner. Det må da ærlig talt være lov å komme med musikkanbefalinger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begge albumene deres (ikke det aller nyeste, men det jeg har hørt av lydklipp frister absolutt ikke--de har gått i en musikalsk retning som overhodet ikke funker), samt instruksjonsvideoen til Stephan. Musikken er artig nok, men man går fort lei. Grei power metal med noen fengende melodier og kompetent solospill, men det er vel det, egentlig. Hva gitarspillet til Stephan angår, så har jeg litt blandete følelser--han er kreativ og spiller med god feel, men det blir litt Rusty Cooley-preg over noe av de mest shred-orienterte greiene. Han spiller forøvrig fort, men dessverre også litt slurvete--en del dårlig synkronisasjon mellom høyre og venstre hånd.

Du digget Adagio før, husker jeg, spesielt Forté's gitarspill. Selv liker jeg mye av musikken deres, selv om det fort blir for mye harmonisk moll for min smak. Forté er en flink gitarist, men lyden tiltaler meg ikke, og jeg synes også han blir litt klinisk til tider. Jeg elsker keyboardisten, Kevin Codfert. Veldig talentfull ung herremann. Er også stor fan av Readman's synging, synd at han måtte slutte i bandet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du digget Adagio før, husker jeg, spesielt Forté's gitarspill.

Ja, jeg var helfrelst en stund, men... 'it got old', liksom. Har ingenting imot dem, og hører fremdeles på dem av og til, men det er ikke lenger den samme 'wow'-faktoren.

Er forsåvidt enig med deg angående vokalistene. Readman var uendelig mye bedre enn Monsanto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.