Web Analytics
Jump to content

Bandet til meg og AlexanderT

MjaMjo

Recommended Posts

Meg og AlexanderT har nu spilt i band ( The Freeloaders ) sammen siden.. November.

Og i desember var vi så heldige å få en trommis inn i bandet!

Siden begynnelsen av Februar har vi snekret låter, og nå har vi vært i studio og fått spilt inn 9 låter.

Jeg gidder ikke prøve å karakterisere musikken noe særlig dypt, siden AlexanderT stadig sniker noe jazzete greier inn, og vi andre våre sære ting. Men i brede ordelag; Rock.

Legger ut 3 låter på uhørt som man kan finne hier;

Poison Ivy

Never Regret

No Mercy

Konstruktive tilbakemeldinger om hva som suger og hva som duger blir satt stor pris på.

Edited by MjaMjo

Takker! :)

Legger til at dette er en demo. Vi har planer om å dra så mye ut og spille som overhodet mulig, kanskje la sangene få utvikle seg litt, og dra på nytt inn i studio når vi er tighte nok til å spille inn et album. Samt lage flere sanger som ikke går i A (må vi investere i G#-gitarer for å få det til!? :().

Høres ut som dere spiller litt tyngre og tightere rock enn hva jeg er vant med, så jeg holder meg unna å si noe særlig generelt. Bortsett fra at det låt ålreit bra, da! Introen til «Poison Ivy» virket litt utight, og på soloen til «Never Regret» syntes jeg at noen bends var litt sure, kanskje litt lite trøkk bak tonene i soloene? Det var alt jeg fant ved første gjennomlytting. Bra jobba!

Edited by nettrom

Kul stemme ja.

Men jeg ville ha kjørt opp tempoet på litt på alle låtene, det hadde nok gjort seg.

Lydmessig såer jo dette en demo, men hva med å prøve å få litt renere lydbilde, samt justere sololyden på gitaren litt skarpere og med litt mere vreng?

Lovergodt iallefall :)

han trommisen kunne nok trengt litt tid sammen med en metronom, og spist seg en pose med groove.. skarpen lått også veldig hult og metallisk..

ellers var det vell helt ok.. som nevnt er lyden veldig demoaktig.. har dere spillt inn alt på engang i samme rom ?

skikkelig rock´n´roll skal tas på ett take i samme rom.

ja det blir jo veldig ofte gjort.. men da har man gjerne en tendens til og dempe forskjellige mikrofoner slik at ikke alle førti mikronene inni rommet lekker .. da blir liksom litt av poenget borte..

merket spesielt at vokalen forsvant inn i mer enn bare vokalmikken i dette opptaket her..

Derfor de fleste studioer har stående flyttbare lyd/dempe vegger.. Som man setter foran f.eks forsterkere, stortromme, rundt trommesettet generelt, etc... og prøver og mikse overheadene slik at man ikke får med så mye annet enn faktisk cymbaler og klangen i settet..

Men for all del, dette er en helt ok demo, men mannen bak miksepulten kunne gjort en 100 ganger bedre jobb..

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Siste aktive tråder

• Det er ikke lenge siden en 25 - bulk kostet 12-1300,- hos Evenstad. Den svake krona og prisstigning generelt, har sannelig gjort seg gjeldende.
    • Hei søker vokalist til Calzada, vi hører til i Stavanger.  spiller rock for det meste 
    • Det må du forvente, men prisene har vært betydelig lave når de har tilbud, selv med moms og frakt etc. Men det må du undersøke og ta en totalvurdering på. Spesielt nå som dollarkursen er dårlig, mot NOK. Skal du handle i Norge, må du bare følge med på hva de har av tilbud på de forskjellige nettbutikker/butikker og handle deretter. Det hender det er tilbud på f.eks spesifikke merker, eller "bundle packs".  Vi hadde Strenger.no før som leverte gode priser, men de ble lagt ned.  Her er f.eks 65-69kr per pakke, det mener jeg er helt innenfor. Du finner sikkert flere lignende tilbud til tider. https://evenstadmusikk.no/d-addario/1084076/d-addario-exl110-b25-bulkpakke-25-stk-010-046-pakke-med-25-stk-exl-110?gad_source=1&utm_source=daisycon&utm_medium=affiliate&utm_campaign=daisycon_Onlinepriser.no https://www.musikkhuset.no/products/daddario-exl110-b25-010-046-bulk-25-set?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwpNuyBhCuARIsANJqL9Oid7wNzTU4xgLnLVllxOStnwHxS9wGBKVbHsHRQ3-f9rLxRdLZxtoaAmciEALw_wcB   Ellers kan jeg anbefale Ernie Ball strenger. De er ofte rimeligere hvis du benytter standard-størrelser - men har like god kvalitet som andre "gode strenger".  https://evenstadmusikk.no/ernie-ball/1009722/ernie-ball-eb-2221-regular-slinky-010-046?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwpNuyBhCuARIsANJqL9OfpfJAOtjW1PJjdIAvs6CT9CT-A9EJJeulO5OVlYeEllFcn3AGszgaAjfmEALw_wcB
    • Noen som har prøvd på det? Hva gjorde du og hvordan funka det?
    • Da kom pickupen fra Skottland også, en 1956 Höfner 1505 GR som ble solgt som ekstrautstyr fra Höfner i sin tid. Originalt hadde de 3 meter kabel, men her var kabelen kutta, så jeg skjøta den og satte i jack-input i gitarkroppen "nede til høyre." Innebygd volumbryter som ikke skrapa, og fungerer - så det var grunnen til at det ble denne. Så slipper man potter og flere hull og mer lodding. En forsiktig singlecoil, under 5 Ohm, så man må ta ned mastervolumen på Vox'en før man kobler inn en av Ibanezene 😉 Gitaren er fra 1959, det sto håndskrevet inne i lokket (fant det med speil, lommelykt og mobilkameraet) 19.2.59. Litt uheldig med dremelen da jeg kappa ut hakk i plekterbrettet, men men. Tok mål med brettet på, så måtte jeg flytte festene litt for å få spikrene dypere inn i hullene så brettet skulle sitte fast. Men det har sin egen sjarm det også. Da gjenstår det tidsriktig bridge, og samtidig polere opp bånd og rengjøre og muligens olje inn gripebrettet. Bestefars gamle gyngehest som jeg også har overtatt, og kabel fra PA-høyttaleren skjemmer bildet, men man ser helheten med pickupen likevel.
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.