Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bandet til meg og AlexanderT


MjaMjo

Anbefalte innlegg

Meg og AlexanderT har nu spilt i band ( The Freeloaders ) sammen siden.. November.

Og i desember var vi så heldige å få en trommis inn i bandet!

Siden begynnelsen av Februar har vi snekret låter, og nå har vi vært i studio og fått spilt inn 9 låter.

Jeg gidder ikke prøve å karakterisere musikken noe særlig dypt, siden AlexanderT stadig sniker noe jazzete greier inn, og vi andre våre sære ting. Men i brede ordelag; Rock.

Legger ut 3 låter på uhørt som man kan finne hier;

Poison Ivy

Never Regret

No Mercy

Konstruktive tilbakemeldinger om hva som suger og hva som duger blir satt stor pris på.

Endret av MjaMjo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker! :)

Legger til at dette er en demo. Vi har planer om å dra så mye ut og spille som overhodet mulig, kanskje la sangene få utvikle seg litt, og dra på nytt inn i studio når vi er tighte nok til å spille inn et album. Samt lage flere sanger som ikke går i A (må vi investere i G#-gitarer for å få det til!? :().

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som dere spiller litt tyngre og tightere rock enn hva jeg er vant med, så jeg holder meg unna å si noe særlig generelt. Bortsett fra at det låt ålreit bra, da! Introen til «Poison Ivy» virket litt utight, og på soloen til «Never Regret» syntes jeg at noen bends var litt sure, kanskje litt lite trøkk bak tonene i soloene? Det var alt jeg fant ved første gjennomlytting. Bra jobba!

Endret av nettrom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kul stemme ja.

Men jeg ville ha kjørt opp tempoet på litt på alle låtene, det hadde nok gjort seg.

Lydmessig såer jo dette en demo, men hva med å prøve å få litt renere lydbilde, samt justere sololyden på gitaren litt skarpere og med litt mere vreng?

Lovergodt iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han trommisen kunne nok trengt litt tid sammen med en metronom, og spist seg en pose med groove.. skarpen lått også veldig hult og metallisk..

ellers var det vell helt ok.. som nevnt er lyden veldig demoaktig.. har dere spillt inn alt på engang i samme rom ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skikkelig rock´n´roll skal tas på ett take i samme rom.

ja det blir jo veldig ofte gjort.. men da har man gjerne en tendens til og dempe forskjellige mikrofoner slik at ikke alle førti mikronene inni rommet lekker .. da blir liksom litt av poenget borte..

merket spesielt at vokalen forsvant inn i mer enn bare vokalmikken i dette opptaket her..

Derfor de fleste studioer har stående flyttbare lyd/dempe vegger.. Som man setter foran f.eks forsterkere, stortromme, rundt trommesettet generelt, etc... og prøver og mikse overheadene slik at man ikke får med så mye annet enn faktisk cymbaler og klangen i settet..

Men for all del, dette er en helt ok demo, men mannen bak miksepulten kunne gjort en 100 ganger bedre jobb..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Siste aktive tråder

    • Söker rockprojekt att vara med i Norge, med fokus på live-gig. Jag är öppen för alla typer av rock/metal och ser fram emot att få spela med likasinnade musiker. Har erfarenhet av både studioarbete och liveframträdanden, och är redo att bidra med både energi och kreativitet.
    • Bildet er tatt i dag. Min Tele Deluxe
    • I fjor bygde jeg en Telecaster Deluxe. Det er den beste gitaren jeg noen gang har hatt, selv om jeg har kjøpt giterer til 6000kr i butikk før Gitaren består hovedsaklig av deler fra Guitarfetish, feks kropp og pickups, mens halsen, som måtte ha CBS hode, kommer fra en Squire Stratocaster Affinity. Kroppen er i Or, og halsen i lønn med rosentre gripebrett. Eletronikken har jeg bygget selv jeg kjøpte deler lokalt i nederland, og det er koblet på samme måte som på en moderene Les Paul. Gitaren har Push pull potmeterer for coilsplit og alle pots er som allitd på mine bygg - CTS. Gitaren har ikke antydning til pickupsus for jeg har skjermet den profesjonellt. Dette er alså ikke en Fender Telecaster så jeg gav den en egen logo på halsen der det står "Helge Tele Deluxe". Halsen hadde jo originalt en stratocaster logo. Jeg syntes gitaren har nydelig klang og jeg har aldri hatt noen bedre gitar. Hvis dere vil se byggeprosessen så klikk på denne linken: https://www.youtube.com/watch?v=HtBjxB9VAYk&t=42s  
    • Har en slik miksepult som jeg vurderer å selge. Ser at andre selger selger pre amp stripene, og kompressorene separat. Noen som har tanker om pris evt? Selges med alt utstyr, kabler, strømforsyning osv. Har tidligere vært eid av NRK.
    • Prøver å finne igjen en gitar jeg solgte i oslo for ca 5 år siden! Noen med tips til hvordan jeg kan få den tilbake?
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.