Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jiwestone


Archangel

Anbefalte innlegg

Da må jeg få lov til å skyte inn at det er ikke noen godbiter...

Kjøpte en Jiwestone gitar i fjor, og syns den sugde helt fra starten...

Så for en uke siden tenkte jeg at jeg måtte ta den med på en gitarbutikk for å høre hva de sa...

Og de sa følgende:

"Billig Korea dritt, men de er pene å se på. Gitaren din er ødelagt, grunnet dårlig kvalitet på materialet.

Men du kan jo bruke den til akebrett..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en gitar fra dem for 5 år siden, har den forsatt! Er kanskje ikke like fin å spille på som den var før, men jeg er imponert at den forsatt er "i live" :P Den eneste grunnen til at den er så hærpa er fordi jeg har gjort det medvilje selv. :P Men de første 3 årene funka den helt som den skulle. Jiwestone har noen av de beste billig gitarene jeg har prøvd og eid. Men leter du etter gitarer for vidrekommende så er kanskje ikke Jiwestone tingen! :P

Endret av CrowaX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må jeg få lov til å skyte inn at det er ikke noen godbiter...

Kjøpte en Jiwestone gitar i fjor, og syns den sugde helt fra starten...

Så for en uke siden tenkte jeg at jeg måtte ta den med på en gitarbutikk for å høre hva de sa...

Og de sa følgende:

"Billig Korea dritt, men de er pene å se på. Gitaren din er ødelagt, grunnet dårlig kvalitet på materialet.

Men du kan jo bruke den til akebrett..."

Ikke så rart at de sier det om en konkurrent da...

Ellers så har jeg ikke prøvd disse gitarene, men jeg synes det er synd at mangfoldet i markedet blir mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja hva angår kvaliteten er jo subjektivt.

Jeg kjøpte en stålstrenger og en nylon av de, begge mine første innenfor sine bruksområder, uansett greit nok for nybegynnere.

Hadde nok handlet andre steder i fremtiden men allikevel synd om det er sant som andre kommenterte at det blir et alternativ mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et godt forhold til butikken og har handlet der for ca 20 000,-. Har personlig 3 stk Jiwestone el-gitatarer, en svart Les Paul-kopi, en SO-2000 og en Forest Beauty. LP'en er min personlige favorit, og låter helt sykt bra! Er garantert verdt mer enn de 6000 jeg gav for den... De andre to er helt kurante de også!

Jiwestone har aldri hatt en visjon om å "konkurrere" ut Gibson eller Fender, eller lage gitarer i nærheten av deres kvalitet eller pris. De satset på å produsere og selge nybegynner og viderekommende gitarer selv, uten mellomledd, og på den måten kutte kostnadene, slik at utsalgsprisen ikke skulle bli så svimlende høy. Kvaliteten på gitarene varierer, men jeg tør påstå at det ikke finnes Les Paul-gitarer i Norge til under 10-12000 kroner som kan måle seg med Jiwestones utgave. Alt av treverk og mekanikk er 1. klasses...

Det skal sies at Jiwestone har bommet litt med gitar-produksjonen sin. De har laget en god del mindre gode gitarer til utrolig lave priser, noe som jeg personlig tror har ført til at de har fått et (ufortjent?) dårlig rykte på seg. Disse gitarene er ikke veldig gode, og de fleste som kristiserer Jiwestone tror jeg har kjøpt gitarer av denne typen. De litt dyrere gitarene (alt er relativt, men Jiwestone hadde ikke gitarer til over 6500,-), som LP'ene, SO og Forest Beauty (og de andre Strat-kopiene), derimot, er etter min mening ekstremt gode i forhold til pris. Tror alle de "dyreste" Jiwestone-gitarene kan måle seg med andre merker som koster opp mot 10 store lapper...

Oppsummert: Ikke alt av Jiwestone suger, noe er veldig bra.... Synd de gikk konk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.