Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Music Man JP


Terning

Anbefalte innlegg

Tenker på å anskaffe meg en Music Man John Petrucci Signatur.

Det jeg lurer på er om disse kommer i bare en utgave, eller om det gjøres kontinuerlige forandringer på den... leste litt et sted om at JP på live scenes in new work brukte noe som heter piezzo (hva nå det er).

Hva er dette, og kan jeg forvente å få den nyeste utgaven om jeg sier jeg vil ha det i en butikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om han liker å spille clean er piezo kjempefint å ha :) Det gir gitaren betydelig mer fleksibilitet for å spille uten vreng. Nydelig lyd i slike pickuper.

Det er vel egentlig ikke en simulering - det er samme type pickups som oftest sitter i elektroakustiske.

Endret av hucker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har blitt pratet om at det kommer nye pickuper i Music Man JP modellen. Dimarzio DropSonic i broposisjon i hvertfall, vet ikke om de skulle bytte ut Air Norton mikken som sitter i halsposisjon.

Ellers kan du velge mellom piezo/ikke piezo, JP innlegg på gripebrettet, headstock i samme farge som gitaren og 6/7 strenger. MM har også mange farger å velge mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veit ikke helt hvordan det er med de gitarene for øyeblikket. De er i en overgangsfase da JP har fått en ny signatur med som er noe forskjellig fra den forrige, bla. denne pickuppen og noe annet småplukk. JP himself sa at de ville kjøre begge modelle parallellt, men for øyeblikket ser det ut som om de kun selger den gamle. Den nye kommer vel etterhvert.

Husk at det bare er DiMarzio som hittil har promotert gitaren med den nye DS pickuppen, Music Man har ikke sagt så mye enda.

http://www.dimarzio.com/

Endret av Gnome
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.