Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Musikklinje


jazzism

Anbefalte innlegg

Jeg er ny på forumet så får håpe jeg poster riktig plass nå=)

Jeg søkte på musikklinja på Hønefoss i fjor, uten hell desverre. Men jeg gir meg ikke så lett nei, så jeg søker i år også! Det jeg lurte litt på var om noen har noen tips til sanger som vil imponere på en opptaksprøve? Jeg spiller jazz/blues og kan også spille klassisk hvis noen har tips til dette også :) Forøvrig spilt i 3 år

Takk på forhånd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må antageligvis spille for en klassisk gitarlærer, siden alle må ha klassisk første året. Så det kan sikkert være et sjakktrekk å spille litt klassisk, men hvis el-gitar er greia di, så spill det og :) Det er jo viktig å hvis hva du er best på!! Smart å spille ordentlige sanger istedenfor bare teknikk øvelser ^_^

Å husk at det er en teoriprøve og intervju i tillegg, smart å forbrede seg der og ;) Her er noen sangtips jeg kom på i farta:

Klassiske:

- "Boureè" av J. S. Bach er ikke dum!

- "Milonga" av Michael Langer

- "Farruca" trad. spansk dans ellers finnes det masse fine etyder, menuetter osv.

Jazz:

- Pat Metheny m/ "James", "Bright size life", "Spring ain't here" mm.

Rock/Blues:

- "Eueges trickbag" av Steve Vai (den er litt tricky ;) )

- "Little wing" av Jimi Hendrix

- "Midnight" av Joe Satriani (Lett å imponere med, siden den er litt spessiell teknisk)

- "SRV" av Eric Johnson

Lykke til!!! Håper du klarer det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kremter jeg og. Eugenes trickbag er vel noe mer enn bare litt tricky. Den som spiller den like rent og pent og ikke minst like fort som vai (eller eugene da :-P), skal jeg gi meg over for og klappe på skuldra og spandere pils og whatever!

Endret av GonWild
Lenke til kommentar
Del på andre sider

spill baroque and roll av yngwie malmsteen

Av med hatten for dem som klarer å spille den rent uten problemer. :)

Tror ikke jeg klarer å spille den før minst 2-3 år til :lol:

følte meg litt spessiel nå... :) må også legge til at en kompis som har spilt siden i fjor( jul) kan den nesten ( 2004

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Siste aktive tråder

    • Jeg har en Peavey Valveking røramp. men plutselig virker ingen knapper, hverken volum eller tone kontroller. Men det er fortsatt lyd i den? Hva er feil? noen tips fra dere mottaes med takk. mvh Jan .  
    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.