Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Floyd Rose Instruksjoner


irodo

Anbefalte innlegg

Er det kun det at gitaren fort blir ustemt som er ulempen med vanlige tremoloer? Er det snakk om stor forskjell her eller? Så jeg må stemme opp gitaren igjen etter en halvtimes bruk eller noe...? Skjønner ikke mye av dette mulig det er litt dumt smørsmål... ^_^

(Fikk med med fordelen med bedre heving og senking av tonehøyde med FR også, men kan teste ut dette selv ;) )

Endret av Opera Buffa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Liker Edge Pro godt, men styr unna LO TRS som sitter på f.eks craputgaven av Jem (Jem 555)

Det eneste lille minuset på edge tremmene for meg er foringene som strammer selve armen.

Foretrekker skruinga som er på Floyd Rose.

Her må jeg si meg enig. Hadde en 555 innom på kort visitt i fjor sommer. Ved første strengeskift opplever jeg at klossen som strengen skal holdes fast med på tremoloen blir ødelagt ved at den deler seg i to. Har hatt flere gitarer med Floyd og har aldri opplevd lignende. Dette er en gitar med veiledende pris i Norge på 13.995,- (www.riff.no) Da forventer jeg faktisk at ting ikke skal gå i stykker etter to dagers bruk. Fikk seff ny kloss og et noe "flaut" smil fra butikken uten ekstra kostnad... ;)

Må nok innrømme at etter jeg kjøpte Wolfgang med stop tail har denne blitt en større del av min spillehverdag enn JEM'en jeg har hengende på veggen. Morro med Floyd, men mere power og kontroll med ST

M

Endret av Greasykid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk min JS 100 idag levert på døra fra Florida,7 dager etter jeg betalte den. Og den ER veldig nice!!! Utrolig flott å se på..

Har ikke fått prøvd den enda, da jeg leverte den til en lokal gitar-rep som skal justere den etter att jeg bytta strenger på den. Og det var Lo Trs, men vi får la det stå til :)

Igjen, en utrolig flott gitar, Rød...............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.