Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Floyd Rose Instruksjoner


irodo

Anbefalte innlegg

Det jeg virkelig hater med floyd er å måtte sette det opp, makan til knot. Intonasjon av FR er det jæveligste som finnes...

Med riktig redskap er det ikke så ille, men det er mer omfattende enn med et sedvanlig vibratosystem. For min del er det følelsen i systemet som er viktig, samt at man kan heve og senke tonene i langt større grad enn med de fleste andre systemene. Strengeskift og demping med håndbaken er en vanesak. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg er Floyd Rose avhengig :)

Har Schaller og originalutgaven på 4 gitarer.

At Floyd Rose stjeler så mye tone synes jeg er litt overdrevet.

Har hatt Wilkinson på samme gitar som jeg nå har Floyd på, og den største

forskjellen var at gitaren ble litt brightere med floyd.

Jeg likte lyden bedre etter skiftet!

Derimot er det mange elendige Floyd kopier som stjeler mye tone, og disse bør ungås.

Man bør også være ops på slitedelene på Floyd systemer, krever litt vedlikehold.

Er forøvrig enig at det er kjedelig å skifte strenger med floyd i forhold til et vintage system

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forøvrig enig at det er kjedelig å skifte strenger med floyd i forhold til et vintage system

Dette selv om du fikserer stolen ved strengeskift?

Ja, tar uansett litt lengre tid med låsing og kutting av strenger.

Men det er da ikke så plagsomt :)

Kutte strenger? Tenker å kjøpe en JS100 og der slipper du å kutte strengene syns jeg att jeg leste en plass.

Noen som har en slik og vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er Floyd Rose avhengig :)

Har Schaller og originalutgaven på 4 gitarer.

At Floyd Rose stjeler så mye tone synes jeg er litt overdrevet.

Har hatt Wilkinson på samme gitar som jeg nå har Floyd på, og den største

forskjellen var at gitaren ble litt brightere med floyd.

Jeg likte lyden bedre etter skiftet!

Derimot er det mange elendige Floyd kopier som stjeler mye tone, og disse bør ungås.

Man bør også være ops på slitedelene på Floyd systemer, krever litt vedlikehold.

Er forøvrig enig at det er kjedelig å skifte strenger med floyd i forhold til et vintage system

Er Edge pro ll temolon på noen ibanezer en elendig FR kopi? Eller holder den mål? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er Floyd Rose avhengig :)

Har Schaller og originalutgaven på 4 gitarer.

At Floyd Rose stjeler så mye tone synes jeg er litt overdrevet.

Har hatt Wilkinson på samme gitar som jeg nå har Floyd på, og den største

forskjellen var at gitaren ble litt brightere med floyd.

Jeg likte lyden bedre etter skiftet!

Derimot er det mange elendige Floyd kopier som stjeler mye tone, og disse bør ungås.

Man bør også være ops på slitedelene på Floyd systemer, krever litt vedlikehold.

Er forøvrig enig at det er kjedelig å skifte strenger med floyd i forhold til et vintage system

Er Edge pro ll temolon på noen ibanezer en elendig FR kopi? Eller holder den mål? :rolleyes:

Liker Edge Pro godt, men styr unna LO TRS som sitter på f.eks craputgaven av Jem (Jem 555)

Det eneste lille minuset på edge tremmene for meg er foringene som strammer selve armen.

Foretrekker skruinga som er på Floyd Rose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edge III er i alle fall helt OK. Stabil, og lett å jobbe med.

Et problem som ingen nevner er at dersom man skal spille flere strenger men bare bende en av de, så blir det ulyd med mindre man kompenserer litt på de andre strengene ;) Ellers foretrekker jeg FR på grunn av dønn stabil stemming.

Om man holder tunga rett i munnen er det fort gjort å foreta både retuning og stemmebytte. Øving gjør mester.

Og de som sier at de ikke funker bra når de er feil oppsatt: Man får se til å sette de opp rett da... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Lo TRS that much crap??

Noen som vet nårtid Edge Pro kom på JS100?

Har akkurat betalt en slik på Ebay. I teksten står det att det er Edge Pro II Trem, men når jeg ser på bildene extra godt så ser det ut som det står Lo-TRS Pro.. :unsure:

Irodo

-som skulle støtte om om norske butikker......

Endret av irodo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg kan garantere noe som helst så vil jeg tro at de aller fleste som ikke har inngående kjennskap til noen Floyd Rose type tremoloer blir fornøyd med det aller meste. Skikkelig satt opp er det meste fullt brukbart. Se det litt på samme måte som Epiphone/Gibson. Du kan spille deg til rockestjerne med begge, men det kan være vanskelig å gå til Epiphone hvis du er vant med Gibson. :) Om det skyldes erfarte forskjeller eller rykter skal være usagt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vell bare litt småstressa. Har jo aldri vært bort noe særli gitarer med FR. Og den JS'en jeg har kjøpt skal kun brukes hjemme i min stue,så det blir vell ikke så verst. Skal ikke turneere og bende uke etter uke ;)

Man leser også kanskje for MYE rundt omkring på diverse nett-steder om temaet.

Noe sier det er dritt,mens i posten under er det noe som digger det. See??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.