Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Øvelser For Fingrene.


Storm

Anbefalte innlegg

Noe annet jeg kom nå er og øve på kromatiske mønster over hele halsen.

Viss du øver med kromatikk eller andre skalaer så husk og spille alternate for og få inn kordinasjonen og at begge hendene blir synkronisert med hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er også venstrehendt. Jeg var elendig med høyrehonda, men så satt jeg meg ned og tok Am med venstre, og så satt jeg å pludra med de tre nederste strengene med pekefingeren, langfingeren, og ringfingeren, men høyre. Og etter litt kom lillefingeren med også. Det hjalp ganske mye for meg, for å få kontroll på høyrehonda. Du kan jo begynne å smøre på skiva med høyre. Alt hjelper egentlig bare du bruker den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

opp og ned er viktig å begynne tirlig. Jeg dreiv jo bare å spilte ned jeg. Tok litt tid å gå over til opp og ned da.

Ja, spiller opp og ned jeg og ;) men i noen låter der det går fort hender det at det stokker seg litt hvis man begynner med feil anslag hvis du skjønner... Ta for eks. I beleve in a thing called love 3. solo, der du skal spille raskt nedover på lyseste e-streng, fant ut at det var mye enklere og spille den fort hvis jeg startet med og slå opp istedet for ned ved første slag. Litt vaanskelig og forklare, men hvis du prøver det skjønner du hva jeg mener :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

opp og ned er viktig å begynne tirlig. Jeg dreiv jo bare å spilte ned jeg. Tok litt tid å gå over til opp og ned da.

Ja, spiller opp og ned jeg og ;) men i noen låter der det går fort hender det at det stokker seg litt hvis man begynner med feil anslag hvis du skjønner... Ta for eks. I beleve in a thing called love 3. solo, der du skal spille raskt nedover på lyseste e-streng, fant ut at det var mye enklere og spille den fort hvis jeg startet med og slå opp istedet for ned ved første slag. Litt vaanskelig og forklare, men hvis du prøver det skjønner du hva jeg mener :)

Start med både upstroke og downstroke.Du vil finne ut at det ofte dreier seg om inside/outside picking. Lønner seg å beherske begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en øvelse en gang.. på en side, men jeg finner den ikke igjen. den gjør så man blir sterkere med de tre midterste fingrene.. Vet noen av dere hva powerball er? hjelper det å trene med den?? med høyre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en øvelse en gang.. på en side, men jeg finner den ikke igjen. den gjør så man blir sterkere med de tre midterste fingrene.. Vet noen av dere hva powerball er? hjelper det å trene med den?? med høyre?

Powerball er en ball som du snurrer rundt i hånda di veldig fort til et eller annet inni den begynner og lage no' g-krefter som gjør at du må slite litt for og holde den. Trener ikke fingrene noe spesielt bare musklene mellom albuen og håndleddet. Men kan forresten ambefale deg to sånne kinesiske kuler som du holder i hånda og prøver og få til og rulle rundt hverandre, har et par sånne, står meditation balls på eska. Prøv og søk på det på google så skjønner du hva jeg mener ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.