Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

HoHo, i morgen kommer Mesa'en min...


Slashaxl

Anbefalte innlegg

Gratulerer.. Han jeg kjøpte Andersongitaren av hadde en sånn, men jeg kan ikke si jeg ble imponert.. den støyet noe voldsomt på clean-kanalen, men det skal være sakt at det var fantastisk rå bunn på vrengkanalen med 2x12 Mesa kabinett, vet ikke hvilke elementer det var i det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer.. Han jeg kjøpte Andersongitaren av hadde en sånn, men jeg kan ikke si jeg ble imponert.. den støyet noe voldsomt på clean-kanalen, men det skal være sakt at det var fantastisk rå bunn på vrengkanalen med 2x12 Mesa kabinett, vet ikke hvilke elementer det var i det..

Hmm..

Skal ikke støye på cleankanalen i grunn. Mulig det varen feil der da, men det kan uansett fikses. Bruker stort sett vreng for min egen del.

Kjøper den for Mesa vrengen, så får jeg heller A/B splitte med en annen topp for clean om behovet skulle melde seg.

Lurer også på å kjøpe en Mesa Triaxis preamp å sette i FXloopen... Noen som har noe erfarng med Triaxisen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..

Skal ikke støye på cleankanalen i grunn. Mulig det varen feil der da, men det kan uansett fikses. Bruker stort sett vreng for min egen del.

Kjøper den for Mesa vrengen, så får jeg heller A/B splitte med en annen topp for clean om behovet skulle melde seg.

Lurer også på å kjøpe en Mesa Triaxis preamp å sette i FXloopen... Noen som har noe erfarng med Triaxisen?

Mest sansynlig var noe feil ja.. første gang jeg har opplevd mer støy på clean kanalen enn på vreng kanalen.. synes egentlig ikke clean var så aller verst, men du får ikke den typiske fender/strat sounden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest sansynlig var noe feil ja.. første gang jeg har opplevd mer støy på clean kanalen enn på vreng kanalen.. synes egentlig ikke clean var så aller verst, men du får ikke den typiske fender/strat sounden..

nei, det er sant.

men det er vel ikke helt det man er ute etter når man kjøper mesa heller;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Triaxis klarer ikke shimmery klar clean og ikke smellfeit vreng. Men er god på alt imellom.

Klarer ikke Triaxis "shimmery clean"??

Hva slags sluttrinn brukte du da? 6l6 sluttrinn funker best til det.

2:90 er det sluttrinnet som låter best med Triaxis imo.

Hadde også VHT 2/50/2, men likte 2:90 sluttrinnet best.

Derimot fungerte VHT`n bedre med CAE preampen min enn 2:90`n gjorde.

Jeg brukte min Triaxis mest til clean (MKIV modern moden).

Den cleanmoden på Triaxisen er favoritten min til ultraclean shimmer. (tenk The Edge, Andy Summers, Luke osv..)

Triaxis cleanlyden er helt konge med EMG SA singlecoiler, kunne tenkt meg

å hatt Triaxis igjen bare for cleanlyden, men de er så sinnsykt overprisa i Norge

Vrengen i triaxis kan virke litt innestengt og overkomprimert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg er fornøyd så langt, har ikke fått testet den skikkelig i kveld da, men skal nok få det til i løpet av helga.

Fikk bare tid til å stille in en ok vreng og en ok clean før øving i dag.

Mesaen spiller iallefall høyt nok, endelig en amp som gjør det. Kjører den på halv styrke, og den spiller da like høyt som Marshall 9200 og Poden jeg hadde gjorde på fullt. Så nok kraft.

Vrenglyden var enorm, bedre enn jeg hadde ventet, og jeg hadde ventet meg mye av denne. Masse bunn, selv om man hadde full diskant og nesten ingen bass.

Clean kanalen støyer egentlig veldig lite om man bare stiller riktig, så ikke noe problem i grunn.

Ellers er det ikek mer å si etter første prøvetur, annet enn at jeg gleder meg til i morra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Siste aktive tråder

    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
    • Hvor kjøper folk Elixir gitarstrenger i disse dager? 
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.