Web Analytics
Jump to content

HoHo, i morgen kommer Mesa'en min...

Slashaxl
 Share

Recommended Posts

Gratulerer.. Han jeg kjøpte Andersongitaren av hadde en sånn, men jeg kan ikke si jeg ble imponert.. den støyet noe voldsomt på clean-kanalen, men det skal være sakt at det var fantastisk rå bunn på vrengkanalen med 2x12 Mesa kabinett, vet ikke hvilke elementer det var i det..

Gratulerer.. Han jeg kjøpte Andersongitaren av hadde en sånn, men jeg kan ikke si jeg ble imponert.. den støyet noe voldsomt på clean-kanalen, men det skal være sakt at det var fantastisk rå bunn på vrengkanalen med 2x12 Mesa kabinett, vet ikke hvilke elementer det var i det..

Hmm..

Skal ikke støye på cleankanalen i grunn. Mulig det varen feil der da, men det kan uansett fikses. Bruker stort sett vreng for min egen del.

Kjøper den for Mesa vrengen, så får jeg heller A/B splitte med en annen topp for clean om behovet skulle melde seg.

Lurer også på å kjøpe en Mesa Triaxis preamp å sette i FXloopen... Noen som har noe erfarng med Triaxisen?

Hmm..

Skal ikke støye på cleankanalen i grunn. Mulig det varen feil der da, men det kan uansett fikses. Bruker stort sett vreng for min egen del.

Kjøper den for Mesa vrengen, så får jeg heller A/B splitte med en annen topp for clean om behovet skulle melde seg.

Lurer også på å kjøpe en Mesa Triaxis preamp å sette i FXloopen... Noen som har noe erfarng med Triaxisen?

Mest sansynlig var noe feil ja.. første gang jeg har opplevd mer støy på clean kanalen enn på vreng kanalen.. synes egentlig ikke clean var så aller verst, men du får ikke den typiske fender/strat sounden..

Mest sansynlig var noe feil ja.. første gang jeg har opplevd mer støy på clean kanalen enn på vreng kanalen.. synes egentlig ikke clean var så aller verst, men du får ikke den typiske fender/strat sounden..

nei, det er sant.

men det er vel ikke helt det man er ute etter når man kjøper mesa heller;)

Triaxis klarer ikke shimmery klar clean og ikke smellfeit vreng. Men er god på alt imellom.

Klarer ikke Triaxis "shimmery clean"??

Hva slags sluttrinn brukte du da? 6l6 sluttrinn funker best til det.

2:90 er det sluttrinnet som låter best med Triaxis imo.

Hadde også VHT 2/50/2, men likte 2:90 sluttrinnet best.

Derimot fungerte VHT`n bedre med CAE preampen min enn 2:90`n gjorde.

Jeg brukte min Triaxis mest til clean (MKIV modern moden).

Den cleanmoden på Triaxisen er favoritten min til ultraclean shimmer. (tenk The Edge, Andy Summers, Luke osv..)

Triaxis cleanlyden er helt konge med EMG SA singlecoiler, kunne tenkt meg

å hatt Triaxis igjen bare for cleanlyden, men de er så sinnsykt overprisa i Norge

Vrengen i triaxis kan virke litt innestengt og overkomprimert.

Må si jeg er fornøyd så langt, har ikke fått testet den skikkelig i kveld da, men skal nok få det til i løpet av helga.

Fikk bare tid til å stille in en ok vreng og en ok clean før øving i dag.

Mesaen spiller iallefall høyt nok, endelig en amp som gjør det. Kjører den på halv styrke, og den spiller da like høyt som Marshall 9200 og Poden jeg hadde gjorde på fullt. Så nok kraft.

Vrenglyden var enorm, bedre enn jeg hadde ventet, og jeg hadde ventet meg mye av denne. Masse bunn, selv om man hadde full diskant og nesten ingen bass.

Clean kanalen støyer egentlig veldig lite om man bare stiller riktig, så ikke noe problem i grunn.

Ellers er det ikek mer å si etter første prøvetur, annet enn at jeg gleder meg til i morra:)