Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Det knirker i min POD XT Live


Hugo

Anbefalte innlegg

Hjelp!

Det knirker som et helvete i pedalen. Og da legger jeg et adskillig godt trykk på HELVETE.

Hva skal jeg gjøre?

Man kan kanskje helle på en masse olje og bli kvitt knirkingen, men vet ikke hvor godt resten av PODen liker oljebad... :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis denne knirkinga ikke ligger i det elektriske, og dermed ikke gir utslag i lyden mens du spiller er det vel for satans helvete ikke noe problem!?

Litt knirking her og der må man regne med..

Litt knirking her og der? LITT knirking?

Leser du ikke hva du svarer på?

Skjerp deg og ta meg for det jeg skriver.

Grunnen til at jeg blandet det varme rom inn i denne tråden var for å understreke at dette ikke er snakk om en koselig liten knirkelyd på nivå med den tørre slitte døra di. Dette er snakk om knirking fra HELVETE. En knirking som overdøver ampen og gjør wahen ubrukelig. Men dette er altså noe jeg må regne med? Dette er bombastisk slått fast som "litt knirking her og der"?

Og poenget med tråden var heller ikke ønske satan og kompani velkommen...

Så nå får du se å pelle deg på hue og ræva ut av denne tråden. Og så hadde det vært fint om du tok med søpla du la igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare knirker det, eller kommer det når du gjør noe spesiellt?

Det knirker når pedalen beveges, og den plager ikke bare meg, men også folk på utsiden av rommet mitt. Den slår med andre ord ut gitaren fullstendig.

Har hørt at andre også har hatt et forferdelig knirkeproblem med Liven. Så jeg håper nå at noen ikke bare kjenner til problem, men også løsningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min POD Xt live knirker også i pedalen, men det er nok ikke så høyt som du skriver her, det er jeg ganske sikker på..;)

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det hvis det blir værre, men jeg støtter Tstones forslag med at du tar den med dit du kjøpte den og forklarer problemet til de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt knirking her og der? LITT knirking?

Leser du ikke hva du svarer på?

Skjerp deg og ta meg for det jeg skriver.

Grunnen til at jeg blandet det varme rom inn i denne tråden var for å understreke at dette ikke er snakk om en koselig liten knirkelyd på nivå med den tørre slitte døra di. Dette er snakk om knirking fra HELVETE. En knirking som overdøver ampen og gjør wahen ubrukelig. Men dette er altså noe jeg må regne med? Dette er bombastisk slått fast som "litt knirking her og der"?

Og poenget med tråden var heller ikke ønske satan og kompani velkommen...

Så nå får du se å pelle deg på hue og ræva ut av denne tråden. Og så hadde det vært fint om du tok med søpla du la igjen.

Greit nok at du henger ut av døra mi, som, ja vist, den knirker. Det kan jeg leve med.

MEN at den er tørr og slitt!?

Nei, nå får du skjerpe deg gammer,n! Døra mi er neigu ikke tørr og slitt, da den har nye hengsler av yppertste slag. Nok om det.

Når det gjelder din Pod.

Her kan det høres ut som du har fått et deffekt produkt. Slik du forklarer det er dette en knirking det ikke er til å leve med. Er desverre ikke mye oss andre kan få gjort med dette. En mulighet er å ta saken i egene hender og smøre på gris(som pitmarinen foreslår), men dette frarådes på det sterkeste da garantien mest sannsynelig ryker. Forstår at dette irriterer rævskiten ut av deg, så da fåreslår jeg at det beste for ditt vedkommende er å rive med deg poden samt den bleikfeite ræva di og kreve å få ny, eller en reperasjon på stedet.

Edit

Mvh

Petter

Endret av Petrucci
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var det også slik at den derre sjappa ikke ligger i Norge. Og jeg har allerede brukt mange fine penger på å sende PODen tilbake grunnet en annen feil - nemlig at wahen ikke funket. Så jeg vil helst unngå å sende jævelskapet noe mer.

Jeg hadde også det problemet.. Det er bare til å smøre med litt wd-40...

Det elektriske har ikke vondt av dette. Lykke til!

Dette ser jo litt mer interessant ut. Har du lyst til å utdype litt mer?

Ser at det er vanskelig å komme til rundt "knirkeområdet" på pedalen. Hvordan var det du gjorde dette?

Takker for mange positive og hyggelige svar folkens :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser jo litt mer interessant ut. Har du lyst til å utdype litt mer?

Ser at det er vanskelig å komme til rundt "knirkeområdet" på pedalen. Hvordan var det du gjorde dette?

Fremgangsmåten er enkel! Bare hold boksen i hånda, putt på det røde røret, sikt og skyt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.