Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Deep Purple


Gjest Ziggy Stardust

Anbefalte innlegg

  • Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Ziggy Stardust

Herregud, ikke vær latterlig pitty!

Blackmore var jo halve deep purple. Det er jo somoftes sånn med de fleste band at

de blir mye mindre interessant når de har skifta ut et bandmedlem eller to.

Når det gjelder Deep Purple har de skifta ut hele besetningen ... mange.. ganger.

Han gitaristen de har nå syns jeg også er rævva kjedelig og blir ikke det hallveis det samma uten

Richie.

Det blir som Turboneger uten Hank, som AC/DC uten Angus, som Sabbath uten Ozzy og som Motörhead uten

Lemmy!

Ja det er mulig å bytte ut et medlem eller to, eller fler, men ikke når det er medlemmer som nesten er frontfigur for bandet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, ikke vær latterlig pitty!

Blackmore var jo halve deep purple. Det er jo somoftes sånn med de fleste band at

de blir mye mindre interessant når de har skifta ut et bandmedlem eller to.

Når det gjelder Deep Purple har de skifta ut hele besetningen ... mange.. ganger.

Han gitaristen de har nå syns jeg også er rævva kjedelig og blir ikke det hallveis det samma uten

Richie.

Det blir som Turboneger uten Hank, som AC/DC uten Angus, som Sabbath uten Ozzy og som Motörhead uten

Lemmy!

Ja det er mulig å bytte ut et medlem eller to, eller fler, men ikke når det er medlemmer som nesten er frontfigur for bandet..

Har problemer med å oppføre meg voksent i sånne tråder. Det kan ha noe med at uvitende folk er veldig subjektive på et uvitende stadie, som i dette tilfellet kan være at folk aldri har hørt/sett Steve Morse og dermed ser på han som dårlig etc. Og Deep Purple har aldri gitaren vært veldig særegen, den har vært mektig og kjennetegner Deep Purple lett, men har ikke vært noen sære egenskaper med blackmore som steve morse ikke klarer å gjenskape (selvom det uansett ikke blir helt likt). Jeg skjønner ikke hvorfor folk gidder å ta opp dette anno 2005 når det er over 10 år og 4 norges-konserter siden dette skjedde. Og ja, jeg har vært på 3 av de Deep Purple-konsertene uten å blitt skuffet, så folkens slutt å kvine til hvertfall etter dere har sett ham.

Endret av Pitty^_^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er for dumt av dere å sitte her å krangle og syte over at dere synes Deep Purple er dårlig fordi Blackmore SLUTTA i Deep Purple. Det var jo bare masse krangling mellom Blackmore og resten av folka.

Jeg synes at Deep Purple er bedre med Blackmore, men heller ikke dårlig med Morse. Jeg liker musikken og jeg skal på konserten. Noen må bare lære seg til at ting forandrer seg(selvom det ikke er sikkert at dere var født da Blackmore slutta) og livet går videre. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ziggy Stardust

Deep Purple har aldri gitaren vært veldig særegen, den har vært mektig og kjennetegner Deep Purple lett, men har ikke vært noen sære egenskaper med blackmore som steve morse ikke klarer å gjenskape

Dette er kanskje noe av det latterligste jeg har hørt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ziggy Stardust

Mye mulig at han er teknisk like god, det har ingenting å si for meg hvor teknisk god en gitarist er..

Det er hva han lager..

Mange gitarister greier å spille så og så fort, INGEN andre ville greid å lage Smoke On The Water riffet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ziggy Stardust

jeg? :rolleyes:

Tror nok sjansen for at noen andre spilte det før han er meget stor, men om det var bevisst gidder jeg ikke engang å spekulere i.

Herre... Si at du kødder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser absolutt hva dere mener med Blackmore. Riffene i gamle Deep Purple var mye kulere enn de du blandt annet finner på den nye skiva; Rapture of the deep. Synes de fleste riffene ikke er harde nok og Deep Purple mister litt av den powerplay følelsen jeg følte de hadde på de gamle sangene. Der kunne man se for seg gitaristene stå å spille disse mens de så ut som verdens kuleste mennesker. :P

*mimre* (selv om jeg aldri har fått oppleve dette levende) :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Dagens deep purple er ikke deep purple.

men er syk perverson av Ian Gillian band.

Både Ritchie Blackmore og Jon Lord har slutta i bandet.

Gillan synger surt og rustent.

se faktaene i øynene, Magien er borte!

Hvis noen vil se deep purple fra de dager da de var bra,

Kjøp den nye 73\74 dvd'en.

Og skule jeg dra på konsert for å se Morse,

så drar jeg værtfall ikke for og se han spille sanger han ikke har lagd selv en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.