Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Skal kjøpe meg ny gitar ;-)


gibson_sg

Anbefalte innlegg

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Noken med peil på justering eller? Det ser ikkje så vansklig ut egentlig...

Den beste investeringen du kan gjøre er å prøve å finne ut av dette selv. Det er masse websider med justeringstips, finn noen som tar utgangspunkt i samme bridge som du har på gitaren og sett av etpar timer til prøving og feiling. Start med halsen og sjekk om den trenger justering. Ta bridgen (action) etterpå, intonasjon til slutt. Pass på at du bare justerer litt i gangen. Når du har lært det sparer du masse penger, og du er ikke avhengig av andre for å gjøre gitaren lettspilt og vellydende.

Lykke til!

Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg jyva løs på bassen min(riktig nok en peavey milestone, ikke en les paul) og det ente med ødelagt bass. den har blitt ødelagt utallige mange ganger men vær gang skur jeg opp fikser litt her og der, og bassen puttrer videre. nå er det meste på bassen herpa. men hva betyr det når jeg nettopp har fått meg ny:) nå er jo sikkert justering av strenger et ganske lite "inngrep", men vær forsiktig så du ikke skur på ting du ikke aner hva er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.