Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bogner/Diezel kabinett....?


Slashaxl

Anbefalte innlegg

Lurer litt på om noen har noe erfaring med noen disse kabinettene?

Vurderer sterkt å bytte ut mitt gamle 1960A i et Bogner kabinett, eller et Diezel kabinett så snart pengene strekker til.

Er så utrolig lei av at Marshallen buldrer og brekker på høyt volum.

Vil Diezel eller Bogner gi meg mer utbytte av forsterker og lyd?

Gir de meg renere tone og mer tone på høyt volum?

Marshallen er jo helt forferdelig da jeg vrenger både Pod og 9200 sluttrinnet på fullt...

Kan egentlig ikke forstå at Marshall kabinettet ikke klarer dette...

Noen synspunkter eller erfaringer folk her har å del med meg angående saken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at det er kabinettet som vrenger...?

Ja,ganske så sikker på det... Hva annet kan det være`?

Jeg har prøvd å både kjøre Pod på fullt,sluttrinn på lavere og omvendt... uten at det vrenger...

Men om du har noen tips hører jeg gjerne om de.... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

kan godt være slutt-trinnet ditt som vrenger.. Det er ikke hvor høyt volumknappen står som bestemmer om et slutt-trinn vrenger eller ikke. Det er hvor mange watt du prøver å presse ut av det..

Du kan prøve å putte steinull (eller gamle klær) i kabinettet. Det gjør kanskje at kabinettet spiller litt lavere, men også mer kontrollert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan godt være slutt-trinnet ditt som vrenger.. Det er ikke hvor høyt volumknappen står som bestemmer om et slutt-trinn vrenger eller ikke. Det er hvor mange watt du prøver å presse ut av det..

Du kan prøve å putte steinull (eller gamle klær) i kabinettet. Det gjør kanskje at kabinettet spiller litt lavere, men også mer kontrollert.

Skal ta en sjekk av sluttrinnet snarest.

Bestilte meg også nytt kabinett i dag.

Gikk for Bogneren ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bogner, Diezel, Mesa, CAA… er vel strengt tatt ikke nøye i første omgang. godlyd.no fører CAA, mer info finner du på produktsiden. Viktigste er aldri hvilket merke som står på fronten, men hvordan det låter.

Det er pga av hvordan det låter je gskal bytte da, er ikke fornøyd med Marshallen, så venter på at de får inn Bognere på Tre45, så skal jeg først låne og teste, så evt kjøpe. jeg har store forventninger til de, så håper de innfrir. Merket er ikke viktig i utgangspunktet nei, vil jeg ha merke, kan jeg vel bare feste en Marshall logo i stedet for Bogner o.l, så ser det da tøft ut, men det er som sagt mindre viktig. Det som er viktig er å få tight og fin lyd på veldig høyt volum.

CAE kabinettene er jo mye dyrere også. Spørsmålet er om de er mere solid bygd enn Marshall sin kabinett... Får vel ikke testa de like lett i og med at det er få som har de, samt at det sikkert blir tilsvarende pris med Bogneren når frakten kommer i tillegg.

Noen som har CAE da, ogkan fortelle meg litt om hvordan de er..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytte Bogner merket til Marshall?? Er du fullstendig tullerusk?? :shock:

Eneste grunn for det er at det ser bedre ut med matchet topp og kabinett..

CAE har jo gode ord på seg, men er jo spørs om en vil tro, og om de faktisk låter så bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo også Marshalls kabinetter kjent for å for å være mer pinglete konstruert enn veldig mange andre. Kanskje det er elementene dine også som er blåst.

Jeg bruker en Boogie 1x12 kasse med et Celestion Century element og uten at jeg har spilt på høyt volum eller noe, så "fiser" og vrenger lyden seg, pluss at bassen låter helt løst. Nå bruker jeg mye bass i lyden min også, men men.

Hvor mye kommer Bogner kabinettet på forresten? Det må vel være innihelvetes dyrt her i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.