Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Endelig! Ny gitar! Gullklompen er her!! Med flere bilder!!!!


eXX0n

Anbefalte innlegg

Hvilke EMG'er det er står lengre oppe i posten, men det er Gilmour settet. Altså et sett bestående av 3 EMG SV singelcoils og tone potmeterene er byttet ut med SPC(presence controller) som hever bass og diskant og senker midttona og en EXG guitar expander som hever midttona.. Veldig praktisk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åssen funker disse elektroniske filter greiene som følger med?

de som hever miden og senker den og greier.

disse funksjonene er det eneste som nesten beseirer min aversjon mot emg pickups. nok til at jeg vurderer å kjøpe dem.

Hehe. Jeg likte heller ikke EMG pickups helt til jeg fikk øye på disse. De kan brukes til masse og gir hærlig lyd bare man tar seg litt tid til å utforske magien dems ;)

SPC, Presence kontrolleren hever som sagt bass og diskant samt senker midttone for en mer definert lyd til akkorder osv. Gir en veldig ren tone.

EXG, Guitar Expanderen hever midt tonen så solo spill blir mer definert og høres bedre, dette er også veldig brukbart når man har vreng for å få en feit tone. Nesten humbucker aktig tone.

Når begge potmeterene er satt på 0 er de bypassed. Det vil si at de er slått av og du vil høre en "ufarget" lyd. Utrolig genialt etter min mening ;)

For mer omfattende info om systemet gå inn på EMGinc. David Gilmour pickups

Kan hende jeg legger ut noen lyd klipp senere og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SPC, Presence kontrolleren hever som sagt bass og diskant samt senker midttone for en mer definert lyd til akkorder osv. Gir en veldig ren tone.

EXG, Guitar Expanderen hever midt tonen så solo spill blir mer definert og høres bedre, dette er også veldig brukbart når man har vreng for å få en feit tone. Nesten humbucker aktig tone.

Eh... er ganske sikker på at det er omvendt. Beskrivelsene stemmer, men har du ikke byttet om på modulnavnene? :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åssen funker disse elektroniske filter greiene som følger med?

de som hever miden og senker den og greier.

disse funksjonene er det eneste som nesten beseirer min aversjon mot emg pickups. nok til at jeg vurderer å kjøpe dem.

Hehe. Jeg likte heller ikke EMG pickups helt til jeg fikk øye på disse. De kan brukes til masse og gir hærlig lyd bare man tar seg litt tid til å utforske magien dems ;)

SPC, Presence kontrolleren hever som sagt bass og diskant samt senker midttone for en mer definert lyd til akkorder osv. Gir en veldig ren tone.

EXG, Guitar Expanderen hever midt tonen så solo spill blir mer definert og høres bedre, dette er også veldig brukbart når man har vreng for å få en feit tone. Nesten humbucker aktig tone.

Når begge potmeterene er satt på 0 er de bypassed. Det vil si at de er slått av og du vil høre en "ufarget" lyd. Utrolig genialt etter min mening ;)

For mer omfattende info om systemet gå inn på EMGinc. David Gilmour pickups

Kan hende jeg legger ut noen lyd klipp senere og

gjør det, har alltid sett på aktive pickups som kalde kliniske metal greier.

men har lyst til og bli motbevist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.