Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny gitar, folkens! (Oppdatert med bilder!!)


Captain Koala

Anbefalte innlegg

Fiksa den skruen ved strengesadelen? Reservedeler skal ikke koste mye fra Ibanez, og det er bare snakk om noen smådeler som må skiftes for å få den i fullstendig tipp-topp! Ibanez har plagdes litt med kvaliteten på loddinga på de litt rimeligere gitarene, men det er ikke noe man kan få fiksa med en kompis som kan lodde om man er litt ustødig på det selv, evt prøve med litt sånn elektro-spray...

Personlig ble jeg litt skuffa na strengesadelen ga etter bare noen måneder etter jeg hadde gitt full pris for den, men til den prisen du har fått den for, og det potensialet som ligger i den, med tanke på hvor lite tid og penger det vil koste deg å fikse alt, så har du gjort et knallkjøp!

(Apropos herping av gitarer... Jeg hadde en Epi LP en gang som jeg bytta ut stemmeskruene på. De nye vinkla jeg nedover som på Warwick-basser så hodet ble "pilforma" :P Så ganske kult ut egentlig. Hadde også en sort Epi SG som jeg satte kniven i lagde treskjæringer på :P !!! De gitarene jeg har nå kan prise seg lykkelige at jeg ser på de som virkelige instrumenter og tar skikkelig vare på de...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tror ikke den er fiksa nei. Det må gjøres. Tror også det mangler et deksel bakpå gitaren. Får håpe det kan skaffes :mrgreen:

Anyways, hvis jeg har lyst til å bytte floyd rosen en gang, noen som veit om noen bra butikker (helst norske) som fører floyd rose? Fant en på gitardeler.com og en på jiwestone. Er de originale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke den er fiksa nei. Det må gjøres. Tror også det mangler et deksel bakpå gitaren. Får håpe det kan skaffes  :mrgreen:  

Anyways, hvis jeg har lyst til å bytte floyd rosen en gang, noen som veit om noen bra butikker (helst norske) som fører floyd rose? Fant en på gitardeler.com og en på jiwestone. Er de originale?

Dekselet ligger hjemme i ei skuff i Kirkenes... Jeg har en tendens til å plukke de av.. Har ikke vært plaga med at ting kommer i veien for tremen... Har skruene også om jeg ikke tar feil. Det somer litt kjipt er at jeg ikke skal den veien før mot jul. Men minn meg på det når den tia kommer så skal vi se om vi ikke får den komplett!! Dekslet til trussroden ligger nok der og tror jeg...

Nå gjetter jeg mest, men jeg tror ikke du får en floyd inni den slot'en som er skjært ut til ZR-tremen som er på den nå! Det er litt annerledes dimensjoner. Få den på ei sjappe og hør med de! Kanskje du heller vil oppgradere til den ZR-tremen som sitter på prestige-varianten....? Da tror jeg ikke du skal savne noe! Sleng i en DiMarzio eller en EMG etterhvert så har du ei skikkelig balle-øks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.