Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

gitarsolo - Beat It


Trewavas

Anbefalte innlegg

etter det jeg har hørt var Michael jackson på jakt etter noen up and coming gitarister da han ville legge en gitarsolo på denne låta. Så da ble EVH kontaktet. Så han sluntra innom studioet, improviserte no greier, og dro igjen etter 20min. Slik var det den soloen kom til.... ganske morro..vet ikke om det stemmer, men den kan høre noe improvisert ut ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quincy Jones (produsenten) hadde kompet (Nesten hele TOTO) klart før soloer og sang ble lagt på. Lukather spiller forresten både rytmegitar og bass på Beat it. Det var aldri meningen at Luke skulle gjøre soloen på den låten.

En annen artig ting er at soloen ble spilt inn i et annet segment av låten og ble i sluttproduksjonsfasen flyttet til den plassen i låten der vi nå kjenner den.

Eddie fikk forøvrig 1 (!) dollar for jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest mye bra og dårlig om konsertene de hadde på forrige turné. Saken er kanskje den at unge gitarister som forventer shredding ikke får hva de forventer seg. Van Halen er jo tross alt et band med stor nok historie i seg selv, slik at de slipper å spille annet enn de selv vil. Pluss Jump... :D

Tror Van Halen hadde vært en opplevelse for meg, i større grad enn en topp konsert. De begynner å bli noen år de også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel trommebroren Alex Van Halen som har hatt kreft?  

Forøvrig er det Steve Lukather som spiller rytmegitarriffet på Beat It:-)

sto at han '' provided'' soloen 8) Eddie Van Halen er tøff 8)

ja, Lukather fikk visst ikke til å spille soloen :? derfor ble Van Halen spurt om han ville ta den...

OT: Eruption er raskere enn 24/7 av Children of Bodom ja?

en kompis av meg som har fått for seg at Alexi Laiho er verdens raskeste gitarist sjø... Jukser ikke Laiho i studio da? slik at han ikke får til å spille det i virkeligheten?

Tror soloen i Needled 24/7 er til tider kjappere enn det som blir gjort i Eruption. Men å sammenligne i seg selv er helt på trynet. Og om Kompisen din tror det du skriver til slutt, så er det jo bare å si til ham at han tar feil.

Og btw: Great story, don't ever tell it again.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel trommebroren Alex Van Halen som har hatt kreft?  

Forøvrig er det Steve Lukather som spiller rytmegitarriffet på Beat It:-)

sto at han '' provided'' soloen 8) Eddie Van Halen er tøff 8)

ja, Lukather fikk visst ikke til å spille soloen :? derfor ble Van Halen spurt om han ville ta den...

OT: Eruption er raskere enn 24/7 av Children of Bodom ja?

en kompis av meg som har fått for seg at Alexi Laiho er verdens raskeste gitarist sjø... Jukser ikke Laiho i studio da? slik at han ikke får til å spille det i virkeligheten?

k9z, laiho verdens raskeste? Morsomste jeg har hørt siden noen påsto Hammet var kjappest :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.