Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

eXX0n [02.05.06]


eXX0n

Anbefalte innlegg

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Og jeg driver å skal finne ut om litt av vært om den nye Frankencasteren min. Infoen jeg fikk fra godlyd var at kroppen er en Squire og halsen fra en Japansk Fender. Vell etter litt undersøkelse og sånnt har jeg funnet ut at halsen faktisk kommer fra en 1976 America Strat :D !! Åssen jeg fant ut av det var at jeg så på serial nummeret på headstocken, som er S6xxxx (x=et tall). På nettet fant jeg en guide på hvordan man kan datere gitaren sin ved hjelp av dette nummeret. Altså i mitt tillfelle er det S6+5 siffer=1976. MEN jeg har et lite problem, etter serie nummeret mitt så er det et tegn til som jeg ikke aner er. Det er litt slitt, men uansett så skal det ikke være 6 siffer etter S6. Hmmm merkelig.

Kroppen derimot er jeg fortsatt litt usikker på hvor kommer fra. Jeg så en gull farga Squire Strat på Imerslund i Oslo når jeg var der i helga, men den hadde ikke gullfarga mekanikk og plekterbrett og sånnt. Squire blir jo laget i Indonesia, bortsett fra noen få som blir laget i Japan. På neckplaten min så sto det "Made In Japan" hvilket kan bety at kroppen min er fra Japan, men om den virkelig er en Squire eller om det er en Fender er fortsatt usikkert. Jeg har også sett bilde av en Fender Strat Anniversary utgave som var helt lik min, altså gull farga kropp, gullfarga plekter brett, gullfarga mekanikk, gullfarga skruer, maple neck, og lik utforming på headstocken. Men min kan da umulig være en anniversary?

Grunnen til at jeg driver å undersøker hvor og når delene på gitaren min er fra er fordi infoen jeg fikk fra godlyd var egentlig minimal og tvilsom, men det viser seg at jeg har fått en bedre gitar enn det jeg betalte for da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig noen har prøvd å etterligne en anniversary. Uansett' date=' fet gitar :mrgreen:[/quote']

Det KAN hende, men jeg er intressert i å finne ut av hvor kroppen kommer fra... Oppdateringer kommer senere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg driver å skal finne ut om litt av vært om den nye Frankencasteren min. Infoen jeg fikk fra godlyd var at kroppen er en Squire og halsen fra en Japansk Fender. Vell etter litt undersøkelse og sånnt har jeg funnet ut at halsen faktisk kommer fra en 1976 America Strat :D !! Åssen jeg fant ut av det var at jeg så på serial nummeret på headstocken' date=' som er S6xxxx (x=et tall). På nettet fant jeg en guide på hvordan man kan datere gitaren sin ved hjelp av dette nummeret. Altså i mitt tillfelle er det S6+5 siffer=1976. MEN jeg har et lite problem, etter serie nummeret mitt så er det et tegn til som jeg ikke aner er. Det er litt slitt, men uansett så skal det ikke være 6 siffer etter S6. Hmmm merkelig.

[/quote']

Har ikke de fra 70-tallet stort hode?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke sikker, men jeg tror ikke alle har det. Leste om at det ble interesse for det etter at Jimi spillte med en med stort hode på Woodstock. Men jeg må virkelig lete opp det ;)

Men om det er som du sier at de fra 70 tallet har stort hode, så kan det hende at en person som har hatt gitaren før meg har kopiert serienummeret fra en annen gitar. Noe som er ulovlig...

EDIT:

1979 Stratocaster :

Last year for the "large" peghead. Starting in 1980' date=' Fender switches back to the (more attactive) small pre-CBS peghead style on most models.[/quote']

Loco, Du hadde rett. 1979 var siste året med store headstocks. Da er jeg litt stuck... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 6 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.