Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Etterlyst: 1973 Stratocaster s/n 369455


Muffinman

Anbefalte innlegg

Et stykke ut på 2000-tallet  skulle en kamerat ta med seg denne til Oslo (hvor han jobbet som lydtekniker) for salg. Den ble først lånt ut til en artist som var interessert, men det var visst dårlig med likviditeten. Deretter ble den etter hva jeg er blitt fortalt satt i en forretning, inntil noen andre viste interesse og gitaren på nytt ble lånt ut, visstnok til en som var involvert i en viss gitartrio som "herjet" på den tiden. Herremannen sluttet i denne trioen, startet hos en annen kjent norsk artist hvorpå han flyttet til utlandet. Jeg regner med at gitaren enten ble med på lasset, eller solgt videre.

Oppgjør fant aldri sted, og jeg så aldri gitaren igjen. Dette lå veldig på kameraten min som slet med livet på alle områder, og han ønsket å gjøre opp for gitaren av egen lomme, selv om jeg gav uttrykk for at dette ikke var hans problem. Han gikk dessverre bort i 2015.

Nå skriver vi 2021, og det er mer enn seks år siden kameraten gikk bort og rundt 15 år siden gitaren forsvant. Jeg lurer veldig på hvor den kan ha havnet, og om nåværende eier er klar over at den i praksis er tyvgods. Selv kjøpte jeg den hos Contronic musikk i Kristiansund på slutten av 90-tallet. Pickup`ene var veldig mikrofoniske, og jeg tok livet av 2 ved forsøk på å vokse dem. Den som fremdeles fungerte ble satt tilbake i gitaren, og fikk selskap av en singelcoil fra en Schecter-strat, samt bridge-pickup`en fra en 1982 60`s reissue. Begge donorgitarene tilhørte kameraten min.

Hvis noen har sett denne eller har noen formening om hvor den er havnet setter jeg stor pris på å få info. Legger ved bilder av gitaren tatt av meg. Serienummer er godt synlig.

 

13950853_10153679024992651_1578420429_o.jpg

13987095_10153679071627651_1553987868_o.jpg

13987136_10153679067682651_1431885425_o.jpg

14012664_10153679073332651_276268925_o.jpg

14012854_10153679072807651_402393382_o.jpg

Endret av Muffinman
Typo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke være særlig mer konkret da det neppe vil ha betydning for sjansene til å finne igjen gitaren, og kan stille noen i dårlig lys. Jeg har også alle opplysningene fra en person som er død, slik at de ikke kan ettergås.

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for info. Jeg fikk opplyst at det var en 73 ved kjøp, men ser jo at serienr dekoder på web ganske riktig antyder 72. Tilfeldigvis er det samme år som jeg ble produsert, så det var jo egentlig et litt morsomt sammentreff.

Regner ikke med sjansene for å få napp er særlig store, men er nesten nødt til å prøve. Kan hende er gitaren solgt mange ganger siden da. Det dukket opp en 73 på Finn tidligere i år som så helt lik ut. Satte nesten kaffen i vrangstrupen når jeg oppdaget den, men det viste seg at det ikke var samme gitaren.

Ellers var så vidt jeg har fått med meg Fender oppi en kvalitetskrise på tiden denne ble produsert. Når jeg prøvespilte i butikken feedet den noe jævlig og var generelt temmelig håpløs, men den låt nydelig akustisk. Det virket med andre ord som det hadde vært god klaff med treverk, og den låt faktisk knall med pickupene som ble nevnt over. Den hadde ørlite båndslitasje på tidspunktet den forsvant og hadde nok hatt godt av en liten kroning, men var veldig langt unna båndbytte. 

Bakgrunnen for at jeg kjøpte denne var at jeg var på utkikk etter en Strat siden det var disse jeg egentlig "klikket" best med, og kompis Kjartan tipset meg om denne som nettopp hadde kommet inn på Contronic. Jeg kastet meg i bilen og den var fremdeles såpass "fersk" at den lå på gulvet i butikken når jeg ankom. 

 

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt er det vel slik at tidlige 70's er jevnt over bedre enn senere, uten at det er noen fasit på det. Har du prøvd noen av "gitar" eller "utstyrs"-gruppene på Facebook? Mulig nedslagsfeltet er noe større der. Håper du finner gitaren din! 😊 Hvis den fortsatt eksisterer, er jo aberet at ev. nåværende eier sikkert har betalt litt for den, og da er det godt mulig det sitter langt inne å stå fram med den, men ærlige sjeler finnes heldigvis enda! 🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd flere steder enn dette foreløpig.

Kan legge til at jeg kjøpte gitaren i i 97/98`ish, men at den ble stadig mindre brukt etter at jeg ble pappa i 2001. Nr 2 kom i 2003, og kofferten med gitaren ble bare liggende til frustrasjon. Mener jeg har video av ungene som lekte med gitaren mens den lå i kassa et sted....uansett ble den besluttet solgt siden trelast virket mer fornuftig enn en gammel gitar akkurat da. Selvfølgelig en dårlig vurdering, og det endte jo ikke helt bra heller.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.