Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Enig med Endt her. De er sikkert kjempefine som øvingsverktøy og stille jamming, men det er alt du får.

 

Med en HX Stomp (eller GT-1000 om du liker Boss) får du det samme, pluss en fullverdig løsning for å spille gjennom en amp, rett i PA, opptak til PC, etc. Et lett valg for meg i alle fall

  • Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 minute ago, Truckstop Chuckie said:

De fleste av dagens amp-simuleringsbokser har vel muligheten til å justere «air» på kabinett-delen? Det er trikset på Axe-FX for meg i hvert fall når jeg skal bruke headset.

Greia med Waza Air er vel at lyden endrer seg når du snur hodet, for å simulere at du står i rommet med en amp

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jævlig artig greie, enkel og bruke og låter bra. Akkurat det greiene med at lyden forandret seg er litt svada. Iallefall for meg som nistirrer på halsen, hadde plutselig kun lyd på ene øret. Enkelt å slå av.  Men alt det andre låt fett. Ligger vel ofte og titt på Finn for ca 3-3500. 

  • Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har disse og bruker de som øvingsverktøy de gangene jeg har mindre enn en halvtime tilgjengelig, dvs nesten hver gang jeg spiller gitar. Da er det bare å sette de på hodet, plugge i og jeg er i gang med å spille i løpet av sekunder. Dette gjør de uvurderlig for meg som ikke har plass til å ha gitaroppsett stående klart for bruk til vanlig. Får faktisk spilt en del på den tiden det tar å lete fram en kabel.

Men, 3D/scene/amp i rommet-teknologien er gimmicky og funker ikke særlig godt. Jeg har derfor endt opp med å bruke de i surroundmodus hele tiden. I surround funker de utmerket. Alt i alt er de jo helt på trynet dyre, sett i forhold til at teknologien funker såpass dårlig, men som nevnt fins de jevnlig på finn til rundt 3000.

  • Liker 1
  • Takker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 2 weeks later...
1 time siden, Anti-Virus skrev:

D4D6EDE2-0051-4D76-861E-6096D616DFB3.thumb.jpeg.3f63b41fbb17e52929afe15dff56b318.jpeg

Jeg slo til på de. God lyd og veldig enkelt å øve når min kone sitter på hjemmekontor. 

Hvordan syns du 3d amp in the room greie fungerer?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • JC22 https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=205905820
    • Det er jo ikke så mye annet å gjøre enn å feilsøke. Lån en annen mic og prøv. Om det så er en standard 58 eller så, bare det er en du vet funker. Da får du i hvert fall evt luket bort mikken og/eller lydkort som problem. Prøv også med annen kabel. Hvis det ikke er noen forskjell da, må du inn i innstillinger på lydkort og garageband og se.
    • Gjør mine første spede forsøk med opptak fra mikrofon, men opplever mye støy. Noe jeg gjør feil, eller er det rett og slett en "defekt" mikrofon? Mikrofon er en brukt MXL 770 kondensatormikrofon. Lydkort er et nytt Focusrite 2i2. DRW er Garageband (iMac). Lydkortet ser ut til å fungere som det skal, og ja jeg bruker 48v. Uten det er nivået veldig lavt, hvilket indikerer at det ikke er noe feil med lydkortet. Mikrofonen har -10db funksjon, og den fungerer = redusert nivå når jeg vender over til -10db på mikrofonen.  Når jeg spiller inn fra gitarkabinettet (mic ca 10 cm fra kantoppheng på ht-element) får jeg egentlig tilstrekkelig nivå med gain på lydkortet ca kl 10:30 - 11:00.  Men ved tale/"sang"/akustisk kommer det (for mye) støy fra mic da jeg må ha gain på ca 12:00+ for å få høyt nok innspillingsnivå.  Støyen er jevn sus, som gradvis øker med gain. Ingen brum, pops el.likn - kun sus.  Har ingen annen mic å sammenlikne med. Er det noen innstillinger i Garageband jeg har oversett (er "amatør på dette), eller....? Tips/inspill mottas med takk 🙂
    • Laney er relativt billig og veldig bra, jeg har brukt en GH50 som funker helt supert. Med en 4x12 eller to mangler det ikke noe på volum i alle fall. Det meste av vreng har gått på pedaler, har bare skrudd en halvskitten Malcolm-lyd på ampen. Når det er sagt låter det selvfølgelig veldig fett med en Orange e.l., lånte en OR50 en stund, men jeg kunne ikke rettferdiggjøre prisen når Laneyen var såpass bra   Når vi har reist uten amper står det som regel en Marshall av noe slag på scenen og det er 100% kurant det også. Det er en liten trend gående for spesielle/dyre amper i stonermiljøet, men de aller fleste kjører nok på hva som helst av gamle røramper.   På brettet har jeg wah-boost-fuzz-phaser-digital delay. Fuzzpedaler er en svær jungel å gå seg vill i, men på Youtube får du en god ide om hva du kan vente deg. 
    • Det er relativt stor forskjell på Ibanez sine tidlige kopier av Gibsons og senere utpå '70-tallet. De laget også som nevnt her, både billige og litt dyrere modeller. Typisk har vel de billigere påskrudd hals, og det vil jo gjenspeile seg i prisen man kan forvente å få. Nå ser jeg stadig vekk Ibanez Gibson-kopier til fantasipriser, også de med bolt on hals. Det beror nok på myten om at Ibanez (og Greco, Burny o.l) laget like gode eller bedre gitarer enn Gibson på '70-tallet. Det kan kanskje stemme i noen tilfeller for de dyreste Japanske kopiene, men her til lands er det nok de billigste variantene det ble solgt desidert mest av.  Også som nevnt over her; gode, detaljerte bilder av den aktuelle gitaren vil være veldig nyttig i forhold til å kunne anslå noe som helst ang. verdi.
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.