Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Software som kan erstatte det meste av AMPs


siveguten

Anbefalte innlegg

46 minutter siden, ErlendB skrev:

Du virker interessert og nysgjerrig, og har planer om å få tak i monitorer og lydkort. Du er muligens ung og er hendig med teknologi.

Synes du skal kjøre på med for eksempel BIAS FX 2. Ingen her som nevner fordelene med å kunne spille inn, og høre seg selv spille. Dette har hjulpet meg enormt med spillinga mi, og hvis du har interesse av å bli fort bedre så kommer du kjappere i gang på denne måten. Jeg har brukt Guitar Rig 4-5, Bias FX 1-2, Bias AMP og nå den nye Fluff-ampsimulatoren. Guitar Rig er utdatert. Det funker til rock 'n' roll. Jeg brukte det lenge, men etter jeg fikk BIAS FX har jeg knapt rørt Guitar Rig. Jeg synes Guitar Rig var best på cleangitar, og er igrunn det eneste jeg bruker det til. Den nye fluff-ampsimulatoren har jeg ikke fått brukt så mye enda, men den med fokus på ampen, og ikke effekter. Denne simulatoren får du gratis på denne siden. Da får du med én amp. https://ml-sound-lab.com/products/amped-roots

 

Hvis du vil ha mest mulig å leke deg med og bøttevis med presets, med muligheter til å skru i dagevis, da går du får BIAS FX2! 

Lydeksempel BIAS FX2:

 

Ser hva du mener! Er alltid litt gøy å høre seg selv etter en har spilt litt, spesielt når en blir bedre. Også gøy å kunne recorde noe nå, og høre på senere en gang! :) 

Har lyst å ha mest mulig valg av forskjellige lyder og instillinger. For meg er det mest interessant, en en amp med veldig begrenset effekter :) Er veldig greit ettersom jeg spiller alt mulig rart, men da mest rock og metal som sagt. 

Kommer helt klart til å se på FX 2, ettersom jeg ser flere anbefaler når jeg leser litt rundt.  Vil tro det å rote seg bort litt, også kanskje er en bra ting? 

Sitter nå med en telecaster, og er vel ikke den mest kjente gitaren for hardrock og metal 😛 Da er det vel også en fordel med software, og ikke AMP? 

Takker masse for svar :) Erlend svarte meg vel på det jeg lurte på :) Takker igjen. 

Endret av siveguten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, siveguten skrev:

Ser hva du mener! Er alltid litt gøy å høre seg selv etter en har spilt litt, spesielt når en blir bedre. Også gøy å kunne recorde noe nå, og høre på senere en gang! :) 

Har lyst å ha mest mulig valg av forskjellige lyder og instillinger. For meg er det mest interessant, en en amp med veldig begrenset effekter :) Er veldig greit ettersom jeg spiller alt mulig rart, men da mest rock og metal som sagt. 

Kommer helt klart til å se på FX 2, ettersom jeg ser flere anbefaler når jeg leser litt rundt.  Vil tro det å rote seg bort litt, også kanskje er en bra ting? 

Sitter nå med en telecaster, og er vel ikke den mest kjente gitaren for hardrock og metal 😛 Da er det vel også en fordel med software, og ikke AMP? 

Takker masse for svar :) Erlend svarte meg vel på det jeg lurte på :) Takker igjen. 

BIAS FX 2 har bra utvalg med både amper og effekter. Alt fra køntri til metall. Ikke bare er det gøy å høre seg selv spille, men også for å utvikle spilling! Mange anbefaler å øve med metronom, men du får jo aldri hørt hvordan det låter med mindre du tar det opp. Man blir mye mer selvkritisk ihvertfall, og jeg mener det er positivt :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fornøyd med Bias FX2 selv. Utrolig mye plugin for en tusenlapp, med mulighet for eksterne IR, laste ned profiler av andre. Låter meget bra! 

Jeg hadde Bias FX første utgave og Bias Amp 2 fra før . Kjøpte FX2 Pro. syns det var overflødig. Spurte om jeg kunne få pengene igjen. Dagen etter fikk jeg mail om retur av pengene og fikk samtidig beholde FX2. Fantastisk kundeservice! Jeg sitter og spiller gitar med headsett på mens fruen og ungene sover.

Har hatt Katana 50 og selv på 0.5W så er det litt voldsomt hvis du har naboer på andre siden av veggen. Ble desverre aldri fornøyd. Men den låt meget bra når man fikk litt volum. Selv om det er transistor og kan switches ned, så kreves det at man pusher litt luft/volum gjennom høyttaleren før den låter bra. 

Endret av Troll
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Siste aktive tråder

    • Jeg har en Peavey Valveking røramp. men plutselig virker ingen knapper, hverken volum eller tone kontroller. Men det er fortsatt lyd i den? Hva er feil? noen tips fra dere mottaes med takk. mvh Jan .  
    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.