Web Analytics
Gå til innhold
Alijens

Travelling to titan 21!

Anbefalte innlegg

Var litt redd for at denne kanskje ligna litt vel mye på noe Joe Satriani kunne laget. Katten på videoen er der for å få flere treff! ;) Ble ganske fornøyd med låta. Soloen er improvisert. 

• Liker 1
  • Takker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen Takk. Må bare legge til at det er ikke min katt! :) Alle klippa er hentet fra pixabay. 

Ps: Jeg er allergisk mot katter...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
4 timer siden, Alijens skrev:

Var litt redd for at denne kanskje ligna litt vel mye på noe Joe Satriani kunne laget. Katten på videoen er der for å få flere treff! ;) Ble ganske fornøyd med låta. Soloen er improvisert. 

Ikke feil å hente inspirasjon fra Satriani! 🙂👍

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av Alijens
      Hadde noe tapping greier liggende som jeg aldri greide og lage noe mer til. (tapping).
      Så da ble det bakgrunnen for soloen med min Duduk-lignende effekt på gitaren. Det ligner ikke så mye.
      Jeg har "juksa" på slutten der jeg har den raske tappinga. Ikke at det er fort men jeg looper den. Men det var effekten jeg var ute etter.  Jeg kunne nok ha greid det selv men da måtte jeg ha øvet på det en stund for å få det perfekt. Og det hadde jeg ikke tålmodighet til. 

• Av Alijens
      Hei.
      Denne tok en rar vending da jeg lagde den. Men jeg ble fornøyd med resultatet.

• Av Alijens
      Hei.
      Først så kom melodien som jeg syntes liknet veldig på Sugarcubes "Birthday". Noe den kanskje ikke gjør så mye. Og da jeg skulle lage noe mer på den så tenkte jeg at jeg skulle lage noe som minnet om Iron Maiden. Det hadde jeg ikke gjort før.
      Resultatet ble helt greit syntes jeg. Ble litt vanskelig med å få alle gitarene til å mikses sammen. Jeg er ikke veldig flink til det. 

• Av robbba
      Hei alle sammen!
      Er en kar fra Bodø på snart 30 som har gjort det meste innen musikk. Spiller gitar og har i tillegg lydteknisk bakgrunn og litt erfaring med studioproduksjon.
      Ser etter band, og eventuelt ellers folk å samarbeide med, enten kan jeg mikse/mastre, låskrive osv.. Har du en råopptak og ønsker komp/instrumental eller bare kommentarer og tilbakemeldinger på det, så send meg gjerne noe å jobbe med i mitt lille hjemmestudio. Hjelper gjerne til

Robin
    • Av Microdomus
      ... endte slikt! Vert hekta på Faith No More i det siste, så spilte inn en liten instrumental medley basert på plata "The Real Thing". Begynner endelig å bli litt klok på Logic Pro 9, etter 12 år som Cakewalk/SONAR bruker.
      Forøvrig bruktes BKP`s Aftermath PUs gjennom en hjemmesnekkra AXE-FXII patch, bass gjennom Line 6 Bass Pod, Superior Drummer 2.0 og HALion Sonic.
      https://soundcloud.com/microdomus/no-more-faith-a-faith-no-more

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.