Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Track Two remake 2020


Alijens

Anbefalte innlegg

Dette er en remake jeg har laget. Originalt er den fra ca 1999 deromkring. Den var den gangen laget på Playstation Magix Music Maker og en 4-spors båndopptaker. Hadde ingenting annet å lage musikk med da.

Låta er veldig inspirert av Jan Garbarek og jeg ville lage noe som kunne minne noe om hans stil. 

på denne remake'n syntes jeg det ble veldig vanskelig og spille noe kult på soloen. Noe av grunnen er jo selvfølgelig at jeg ikke har kommet meg over senebetennelsen som jeg hadde. Er rett og slett blitt dårligere rent teknisk. 

Og her er originalen tatt opp fra en kassett. Lyden er jo etter alle årene forferdelig dårlig. 

 

Endret av Alijens
feil i tittel :)
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk castorFiber! :)

Det gamle opptaket hadde en gang høyere diskant men pga meget lav kvalitet på både båndet og faktisk en walkman som jeg hadde tilgjengelig så ble det veldig dårlig. Jeg har forsøkt å rette litt på det med Audacity men kan ikke påstå at jeg er noe flink til det. Men det ble bedre enn det det var. Min Fostex 4-spors har nesten ingen lyd på venstre side så den kan jeg ikke bruke. 

Har tenkt at jeg kan jo spille over 1 og 1 spor til pc'en men... litt mye jobb for noe som kanskje ikke er så nøye.

Nå fikk jeg nesten lyst til det bare for å prøve. ..:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.