Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Lydkort


Anbefalte innlegg

18 minutter siden, nikotro skrev:

På de kortene som har digital inn og ut kan man ofte utvide antall inn- og utganger (ikke parallellt). I ditt tilfelle kan du ha en analog mikser som du kobler inn i lydkortet og på den måten få flere instrument- og mikrofoninnganger. Det vil imidlertid ikke bli mulig å justere disse som de eksisterende inngangene.

da jeg skrev "koble de til pc paralellt" mente jeg å koble to lydkort i hver sin usb kontakt, også velge forskjellige lydkort/innputs, fra kanalene i daw'et.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.3.2020 den 19.42, Audun skrev:

Ang. dette ser jeg at det er en del M-Audio Fast Track Pro ute. De må du styre unna, for der er ikke drivere oppdatert siden 2014, og vil ikke bli det heller. Jeg kastet et par slike for noen år siden pga. det. De var i utgangespunktet fine lydkort, men kunne altså ikke brukes når man oppdaterte OS etter hvert.

Du kasta et par slike forde de ikke fungerte på en nyere pc/mac. Eller var det slik at de plutselig ikke fungerte lenger etter en os oppdatering?

Med andre ord: Risikerer jeg at mitt AKAI EIE lydkort plutselig ikke fungerer, etter en win 10 oppdatering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, jonta skrev:

Du kasta et par slike forde de ikke fungerte på en nyere pc/mac. Eller var det slik at de plutselig ikke fungerte lenger etter en os oppdatering?

Med andre ord: Risikerer jeg at mitt AKAI EIE lydkort plutselig ikke fungerer, etter en win 10 oppdatering?

Jeg kasta de pga. at de ikke lengre fungerte etter os-oppdatering. Jeg prøvde til og med å gi de bort før de ble kasta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Audun skrev:

Jeg kasta de pga. at de ikke lengre fungerte etter os-oppdatering. Jeg prøvde til og med å gi de bort før de ble kasta.

Huff da. Skummelt med win 10 da, som oppdateres omtrent daglig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, jonta skrev:

Huff da. Skummelt med win 10 da, som oppdateres omtrent daglig...

Det handler i utgangspunktet om at produsenten oppdaterer drivere ved behov. Så er det jo slik at alt sånt utstyr mer eller mindre er utdatert etter noen år, selv om sånne type eksterne lydkort ikke er det som er mest hi-tech. Det handler vel også om at M-Audio ble kjøpt opp av Avid osv. osv...

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, jonta skrev:

Huff da. Skummelt med win 10 da, som oppdateres omtrent daglig...

Windows 10 løser faktisk litt av problemet med driveroppdateringer, siden det fortsatt er Windows 10. Det er først hvis selve rammeverket for drivere oppdateres at det blir problemer. Arkitekturen rundt win10 skal etter det jeg har forstått være konstruert slik at man unngår dette, selv om OSet oppdateres "daglig". 
Nå er jeg på faglig tynn is her, men jeg vil tro at en eller annen gang i tiden vil det si stopp,man blir nødt til å oppdatere driverrammeverket, men det er trolig lenge til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.