Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Lydkort


Anbefalte innlegg

58 minutter siden, CastorFiber skrev:

Husker enda jeg måtte kaste mitt kjære Ensoniq Soundscape Elite lydkort, fordi det ble for gammelt. Det var tungt.

Men det kunne fortsatt fungert på et eldre OS?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er innafor, så kan jeg tipse om at jeg forsøker å avhende et AKAI EIE Pro-lydkort.

Prisvinnende sak, 4 inn/4 ut, fine preamper, midi, USB (m/usb hub) og noen sexy VU-meter.

Har aldri hatt noen problemer selv, spilt inn radiosingler, voiceovers og pling-plong-musikk med det kortet. Må kun selges fordi MacOS ikke støtter det lengre. Er kjempefornøyd ellers. Du må nesten sjekke opp hvordan det funker med win10, men har ikke hørt noe selv.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, PerA skrev:

Hvis det er innafor, så kan jeg tipse om at jeg forsøker å avhende et AKAI EIE Pro-lydkort.

Prisvinnende sak, 4 inn/4 ut, fine preamper, midi, USB (m/usb hub) og noen sexy VU-meter.

Har aldri hatt noen problemer selv, spilt inn radiosingler, voiceovers og pling-plong-musikk med det kortet. Må kun selges fordi MacOS ikke støtter det lengre. Er kjempefornøyd ellers. Du må nesten sjekke opp hvordan det funker med win10, men har ikke hørt noe selv.

 

Puuh! det var godt å høre.

For med fare for å få skikkelig kjeft her på forumet, hehe, har jeg nå kjøpt et allerede.
Ja, jeg blei forført av masse knotter, 4 innputs, vu meter, et kult design, samt bra pruting og en hyggelig selger.
Regner med at det dukker opp til uka.

Du får sette inn en salgs annonse her.

Endret av jonta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, PerA skrev:

Det skal jeg - bruker deg som referanse. ;)

Det er kanskje ikke så lurt, da jeg er ei kløne på datagreier og jeg kommer helt sikkert til å skylde på lydkortet 🙂

Haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.3.2020 den 21.46, jonta skrev:

Men det kunne fortsatt fungert på et eldre OS?

Ja. hvis man kunne ha funnet en PC med ISA- port. Kjøpte faktisk et eget hovedkort rett før det forsvant for å kunne bruke kortet så lenge som mulig. Nesten skummelt i dag, når jeg tenker tilbake.
Nå er det vel slik at hvis jeg hadde på magisk vis hatt tilgang til kortet i dag, så hadde lyden vært helt grusom. Men sånn er det nå.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Eit sånt Presonus lydkort som Audun linker til. Har nettopp oppdatert mellom anna driver til dette.  Har funka så godt som problemfritt. Litt lite med 2 input ,men har gitt nokolunde lyd inn i DAW. Bruker Studio One.  Kjøpte det i 2013

 

Endret av oldskoolstuff
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

jeg kjøpte Akai EIE Pro kortet til PerA. Det fungerer knirkefritt på win 7 og 10, jeg er veldig fornøyd med det.

Skulle jeg trenge flere innputs, kan jeg da bare supplere med et lydkort til, eller er det bare mulig å ha ett kort kobla til pc'n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På de kortene som har digital inn og ut kan man ofte utvide antall inn- og utganger (ikke parallellt). I ditt tilfelle kan du ha en analog mikser som du kobler inn i lydkortet og på den måten få flere instrument- og mikrofoninnganger. Det vil imidlertid ikke bli mulig å justere disse som de eksisterende inngangene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tenker meg om, tror jeg det er mulig å ha to (eller flere?) lydkort som kobles inn i hver sin USB-port (eller f.eks FW eller Thunderbolt) også. Jeg har vel gjort det med opptak i Logic, der Axe Fx (USB) ble brukt til gitarer og bass og et annet (Thunderbolt) ble brukt til vokal. I DAW velges lydkort ved valg av inngang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No er vel kanskje ikkje dette ein kjøp/salg-tråd, men eg har liggende eit Focusrite Saffire Pro 40 som kan gå billig hvis det er interesse for det. Det er riktignok firewire. Eg har ikkje lest heile tråden, men ser at nokon meinar det er utdatert med firewire, det stemmer nok kanskje, men det fungerer fortsatt. Har også eventuelt ein ekstra Focusrite Octopre med 8 ekstra innganger hvis det er av interesse også. Eg har brukt dette på Mac/Hackintosh ein periode i fjor når Motu-en min streika  ;) 

Edit: eg ser at det har blitt kjøpt kort, dette kan slettes. Eg trur ikkje eg har tilgang til å slette..?

Endret av McJostein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.