Web Analytics
Jump to content

Rengjøring av gitardeler - hals, kropp, hardware

Recommended Posts

Hva bruker godtfolket for å fjerne smuss fra hardware som ikke bare lar seg børste ren? Har en svart Floyd Rose som ser ut som den var med Henry Morton Stanley gjennom Afrika i atten hundre og faenivold. Gitaren den står på er en gammel Kramer, der baksiden av halsen føles sånn småekkel hakket-før-klebrig ut og gripebrettet--av rosentre--er både skittent og treigt å komme borti med fingertuppene. Som man gjør hele tiden siden den har helt sykt lave bånd.

Tips til shaining av Floyd, gripebrett og hals mottas med takk. Jeg vet ingenting om rengjørings- og løsemidler (selv om det kanskje noen ganger virker som jeg har god peiling på løsemidler) og hva ditt og datt av finish og emalje og sånn derre derre der tåler før det blir skadet.

Mange proffe bruker mye flytende nafta lightergas til rensing av metall og fretboard . Jeg pleier å blåse vekk det verste av støv med trykkluft fra kompressor først så rense med nafta og diverse papir/børste . Lave bånd på en gammel Kramer ? De pleier å ha svære jumbo bånd .....

• Thanks 1

Nafta (lighterbensin) eller bremserens fra biltema wd40 så lenge du tørker bort overskudd. Renset parafin. Masse som funker - bare tørk av godt og ikke la ligge lenge på lakk. 

Edited by vim